تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هیچ مرکز انتخاب رشته تلفنی مجوز ندارد و تنها پایگاه هایی که مجوز رسمی داشته باشند می توانند حضوری برای داوطلبان انتخاب رشته کنند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراکز انتخاب رشته تلفنی، مجوز ندارند

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هیچ مرکز انتخاب رشته تلفنی مجوز ندارد و تنها پایگاه‌هایی که مجوز رسمی داشته باشند می‌توانند حضوری برای داوطلبان انتخاب رشته کنند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

مراکز انتخاب رشته تلفنی، مجوز ندارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران،ابوالفضل رحمانی رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران ، با بیان اینکه مراکز غیرتخصصی و غیرعلمی انتخاب رشته، خانواده‌ها را دچار مشکلات جدی کرده است، اظهار داشت: زمان انتخاب رشته که فرا می‌رسد در یک شب برخی مغازه‌ها با یک بنر به مراکز انتخاب رشته تبدیل می‌شوند و با روش‌های نادرست و دریافت مبالغ کلان از داوطلبان کلاه‌برداری می‌کنند.

وی افزود: اطلاعات غیرتخصصی توسط مشاوران خودخوانده یا افرادی که به صرف رتبه خوب در کنکور، مشاور شده‌اند می‌تواند آینده داوطلب را تهدید کند.

رحمانی ادامه داد: هیچ مرکز انتخاب رشته تلفنی مجوز ندارد و تنها پایگاه‌ هایی که مجوز رسمی داشته باشند می ‌توانند حضوری برای داوطلبان انتخاب رشته کنند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اکثر تبلیغاتی که در فضای مجازی برای انتخاب رشته مطرح می‌شود وجاهت قانونی ندارد، اضافه کرد: مراکز مجاز تلفن و آدرس دقیق خود را اعلام می‌ کنند و از سازمان نظام روان ‌شناسی و مشاوره مجوز دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: به دلیل محدودیت زمان انتخاب رشته فعالیت مراکز غیر مجاز قابل مدیریت نیست و تعداد آن ها هم زیاد است و تنها راهکار این است که خانواده‌ ها با آگاهی به مراکز مجاز مراجعه کنند.

رحمانی تصریح کرد: انتخاب رشته تضمینی، فریب‌ کاری است و اطلاعات ناقص افراد ظاهرا مشاور هم داوطلب را در آینده دچار مشکل می‌ کند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزرات آموزش و پرورش