تبیان، دستیار زندگی
ساندرا مارکل در کتاب «اگر دندان های شما شبیه حیوانات بود؟!» به بیان ویژگی های گوناگون دندان های حیوانات مختلف می پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دندان کدام حیوان را برای خودتان انتخاب می‌کنید؟

ساندرا مارکل در کتاب «اگر دندان‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» به بیان ویژگی‌های گوناگون دندان‌های حیوانات مختلف می‌پردازد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
اگر دندان‌های شما شبیه حیوانات بود؟

کتاب «اگر دندان‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» نوشته ساندرا مارکل و تصویرگری هاوارد مک ویلیام با ترجمه دکتر ندا رضوان از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

این کتاب به کودکان گروه سنی «ج» می‌آموزد که دندان‌های حیوانات مختلف هرکدام چه ویژگی‌هایی دارند و از مخاطبان می‌پرسد: «اگر شما می‌توانستید دندان یکی از حیوانات را داشته باشید کدام یک را انتخاب می‌کردید؟»

در این کتاب خاصیت و ویژگی دندان حیوانات وحشی مانند سگ آبی، کوسه سفید بزرگ، نهنگ دریایی قطب شمال، فیل، مار زنگی، موش صحرایی، خفاش خون آشام، اسب آبی، ببر بنگال، کرو کودیل و شتر بیان شده است.

در پایان نیز مطالبی درباره نحوه رشد و ویژگی‌های دندان‌های انسان و روش‌های مراقبت از دندان‌ها به کودکان آموزش داده می‌شود و مخاطب را به این نکته متوجه می‌کند که دندان‌ها به مراقبت نیاز دارند و باید به طور مرتب مسواک زده شوند.

در بخشی از کتاب «اگر دندان‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» می‌خوانیم: «شما در کنار دو دندان جلویی 30 دندان دائمی دیگر خواهید داشت. باید مراقب آنها باشید برای اینکه آنها باید برای تمام عمر شما باقی بمانند.

بنابراین آنها را هر روز صبح و شب مسواک بزنید و میان آنها را مرتب با نخ دندان تمیز کنید و از نوشیدنی‌های گاز دار (مانند نوشابه) و غذاهای خیلی شیرین پرهیز کنید. زیرا آنها به رشد باکتری‌ها کمک کرده، باکتری‌ها به دندان‌ها حمله می‌کنند و موجب پوسیدگی آنها می شوند.

پزشکان و دندان‌پزشکان دریافته‌اند که رابطه نزدیکی بین دندان‌های سالم و بدن سالم وجود دارد. بنابراین مراقبت خوب از دندان‌ها موجب می‌شود شما با این احساس بزرگ شوید و به همه چیز لبخند بزنید.»

انتشارات تیمورزاده، کتاب «اگر دندان‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» را در قالب 36 صفحه مصور رنگی با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 55 هزار ریال منتشر کرده است.


منبع: ایبنا