تبیان، دستیار زندگی
نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از پالایش قطعی ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در کل کشور خبر داد و گفت: سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی منتفی شده و همه کسانی که در سامانه خدمات رفاهی وزارت کار ثبت نام کنند و واجد شرایط شناخته شوند بیمه خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارگران ساختمانی دیگر سهمیه‌بندی نمی‌شوند!

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از پالایش قطعی ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در کل کشور خبر داد و گفت: سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی منتفی شده و همه کسانی که در سامانه خدمات رفاهی وزارت کار ثبت نام کنند و واجد شرایط شناخته شوند بیمه خواهند شد.

بخش اقتصاد تبیان
کارگران ساختمانی دیگر سهمیه‌بندی نمی‌شوند!

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایسنا، افزود: بر اساس آمارها بیش از ۷۰۰۰ نفر در کل کشور پذیرش قطعی شده و دارای دفترچه شدند.تعداد زیادی از آنها در روند اداری سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، عده‌ای در حال بررسی مدارک و اطلاعات و عده‌ای در حال بازرسی هستند.

وی تصریح کرد: در صورتی که انجمن‌ها کار پالایش را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند تا پایان سال بخش اعظمی از متقاضیان بیمه صاحب دفترچه می‌شوند.

گاهی سامانه نیز دچار مشکلات و قطعی می‌شود که کار انجمن‌های صنفی را تا چندین ساعت و حتی یک شبانه روز با وقفه و اختلال مواجه می‌کند.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درعین حال هرگونه سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی را منتفی دانست و گفت: به موجب بخشنامه ۷.۷ سازمان تامین اجتماعی که اردیبهشت ماه ابلاغ شد، دیگر مبنای سهمیه‌ای در کشور نداریم و بحث تعداد و سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی به هیچ وجه مطرح نیست.

وی گفت: این بخشنامه صراحتا می‌گوید کسانی که در سامانه خدمات رفاهی وزارت کار ثبت‌نام کرده و اطلاعاتشان در سامانه انجام پذیرفته و تمام متقاضیانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند باید بیمه شوند.

ساداتی افزود: کسانی که واجد شرایط هستند باید از طریق انجمن‌های صنفی مورد بازرسی محل کار و بازرسی میدانی قرار بگیرند و تصویر آنها دریافت و از طریق اپلیکیشن به سامانه ارسال شود.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور به برخی از مشکلات کارگران ساختمانی در روند ثبت نام اشاره کرد و گفت: بعضی افراد به دلیل شرایط خاص مثل بیماری خانواده یا مسایل دیگر موقتا خودشان را بیمه مشاغل آزاد کردند و هنگامی که وارد سامانه می‌شوند مورد تایید قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: برخی دیگر قبلا کد بیمه داشتند و ۱۰ سال است که بیمه آنها قطع شده است ولی هنگام ثبت نام، سامانه همچنان این افراد را دارای کد بیمه اعلام می‌کند، به همین دلیل با مسئولان سامانه و اپراتور در حال مذاکره هستیم تا با اتخاذ تدبیری این مشکل را برطرف کنند و افراد از مزایای بیمه برخوردار شوند.

ساداتی گفت: گاهی سامانه نیز دچار مشکلات و قطعی می‌شود که کار انجمن‌های صنفی را تا چندین ساعت و حتی یک شبانه روز با وقفه و اختلال مواجه می‌کند.

به گفته وی امسال بحث بیمه کارگران ساختمانی با خدمات سامانه رفاهی وزارت کار و دولت الکترونیک وارد مرحله جدیدی شده و بیمه رسانی به کارگران را متحول کرده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا