تبیان، دستیار زندگی
! مراسم ختم صحیح بخاری برای دانش آموختگی تعدادی از طلاب اهل سنت حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مكی اهل سنت زاهدان روز جمعه در مصلای اهل سنت این شهر پایان یافت. مدیر حوزه علمیه بندر لنگه هرمزگان در این آیین از پیام رهبر معظم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم ختم صحیح بخاری !

مراسم ختم صحیح بخاری برای دانش آموختگی تعدادی از طلاب اهل سنت حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مكی اهل سنت زاهدان روز جمعه در مصلای اهل سنت این شهر پایان یافت.

مدیر حوزه علمیه بندر لنگه هرمزگان در این آیین از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث منشور عملی وحدت قدردانی كرد و گفت: وحدت موجب پیروزی و سربلندی مسلمانان است و باید همه ما با چنگ زدن به ریسمان الهی در زیر سایه پربركت اسلام گردهم آمده و وحدت و همبستگی داشته باشیم.

محمدعلی امینی افزود: وحدت با دو عامل مهم اجرای عدالت به معنای واقعی و داشتن تواضع و فروتنی حاصل می‌شود.

سخنران دیگر مراسم دانش آموختگی طلاب اهل سنت زاهدان رییس مدرسه علمیه دارالعلوم دیوبند هندوستان بود كه گفت: خداوند علم و محبت را به انسان ارزانی داشته است كه باید هر دو را با هم كسب كنیم.

مولوی "محمد سالم قاسمی" افزود: وظیفه علما و اندیشمندان دینی است كه علم و محبت را به انسانها بیاموزند و با این دو سلاح مهم بشریت بویژه مسلمانان را به عزت و سربلندی برسانند.

وی امت اسلامی را بهترین و افضل‌ترین امتها دانست و گفت: ملت‌های زیادی در دنیا وجود دارند اما امت اسلامی به لحاظ انجام امر به معروف و نهی از منكر و نزدیكی به خداوند و داشتن دین مقدس اسلام و كتاب شریف قرآن بهترین امت است.

او ادامه داد: بر اساس اعتراف متفكران غربی، علم در حال پیشرفت است و تنها دین اسلام است كه همگام و همدش علم به پیش می‌رود.

امام جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان و رییس مدرسه علمیه دارالعلوم اهل سنت این مسجد نیز با قدردانی از میهمانان شركت‌كننده در آیین ختم صحیح بخاری گفت: دین مبین اسلام گنج بزرگی است كه در اختیار ماست اما متاسفانه از این گنج استفاده بهینه نكرده‌ایم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: اگر امروز عزت مسلمانان به خطر افتاده و دچار تفرقه شده‌ایم، بخاطر فاصله گرفتن از میراث بزرگ پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) است.

وی وحدت را عامل سربلندی، عزت و پیروزی مسلمانان دانست و گفت: اگر امروز دشمنان اسلام در كشورهای اسلامی دست به قتل و غارت مسلمانان می‌زنند بخاطر تفرقه و دوری از وحدت است.

وی ابراز امیدواری كرد كه در سایه دین مقدس اسلام وحدت بین شیعه و سنی و دیگر فرق اسلامی بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش ایرنا آیین ختم صحیح بخاری برای دانش آموختگی‪۱۱۰طلبه برادر و‪۷۰طلبه خواهر مدرسه دینی دارالعلوم مسجد مكی اهل سنت زاهدان با حضور میهمانان داخلی و خارجی در روزهای پنجشنبه و جمعه در مصلای اهل سنت این شهر برگزار شد.

در این آیین چند تن از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان محلی، نماینده حزب الله لبنان در ایران، میهمانانی از كشورهای سوریه، سودان، تاجیكستان، هندوستان، پاكستان، افغانستان و علما و اندیشمندان اهل سنت از استانهای مختلف كشور شامل هرمزگان، بوشهر، خوزستان، خراسان، كردستان و ... حضور دارند.

به گفته مولوی احمد نارویی امام جمعه موقت مسجد مكی اهل سنت زاهدان در این آیین حدود‪۳۰هزار میهمان از استانهای كشور و خارج كشور و بیش از‪۵۰هزار نفر از داخل استان حضور داشتند.

در پایان مراسم ختم صحیح بخاری‪۱۱۰طلبه برادر اهل سنت به درجه مولوی و‪۷۰طلبه خواهر اهل سنت به درجه فاضله نایل آمدند.