تبیان، دستیار زندگی
د  مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات كشورگفت: دولت متولی تولید فكر درجامعه نیست، فكر را باید حوزه‌های علمیه و روحانیون در جامعه تولید كنند و دولت فضاسازی كند. حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌ریا روز پنج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور امور روحانیون رییس جمهور : حوزه‌های علمیه باید تولید فكر كنند

مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات كشورگفت: دولت متولی تولید فكر درجامعه نیست، فكر را باید حوزه‌های علمیه و روحانیون در جامعه تولید كنند و دولت فضاسازی كند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌ریا روز پنجشنبه در جمع روسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان ولی فقیه درنهادها و ارگانهای دولتی در استان فارس گفت: وظیفه اصلی روحانیت در جامعه این است كه اسلام را به مردم و جامعه معرفی كند تا جامعه‌ای اسلامی و مسلمان داشته باشیم.

وی گفت: دولت طبق قانون اساسی وظیفه دارد وسایل و امكانات تحصیلات را برای همه‌افراد جامعه فراهم كند و حوزه‌های علمیه هم یكی از این مراكز تحصیلات عالیه به شمار می‌روند .

مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات گفت: دولت وظیفه رسیدگی به امور حوزه‌ها و ساماندهی حوزه‌ها را دارد و به اعتقاد ما از نظر حقوقی قابل طرح و بررسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌ریا با تاكید بر حفظ استقلال حوزه‌ها در همه زمینه‌ها افزود : اینكه دولت بتواند خدمتی را به حوزه‌ها ارائه دهد، از حقوقی است كه ما بعنوان یك شهروند در این كشور داریم و این به معنای وابستگی حوزه‌ها به دولت نیست.

در این جلسه كه با حضور آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد،قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، مسائل و مشكلات مساجد ، نیازهای حوزه‌های علمیه، مساله بدحجابی در جامعه و معضلات آن و مشكلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را یادآور شد و از مسوولان اجرایی كشور خواستار رسیدگی به این مشكلات شد.