تبیان، دستیار زندگی
شد  آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی که هم اکنون در مشهد مقدس به تدریس درس خارج و تربیت طلاب  و فضلای آن دیار همت گمارده و پناه گاه اقشار مختلف مجاورین حرم رضوی سلام الله علیه است و پس از درگذشت مرحوم آیت ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مرتضوی شاهرودی خواستار رونق دوباره و تقویت پرورش طلاب فاضل حوزه علمیه نجف شد

آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی که هم اکنون در مشهد مقدس به تدریس درس خارج و تربیت طلاب  و فضلای آن دیار همت گمارده و پناه گاه اقشار مختلف مجاورین حرم رضوی سلام الله علیه است و پس از درگذشت مرحوم آیت الله میرزا علی  فلسفی تنکابنی ، عالم طراز اول مشهد رضوی محسوب می شود ، در دیدار با مسوولان دفتر آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حكیم ، خواستار رونق دوباره حوزه علمیه نجف و تقویت و  پرورش طلاب فاضل در این حوزه شیعی شد و نقش آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حكیم را در این زمینه بسیار ارزنده و مفید تلقی کرد.

به گزارش رسا از مشهد، مسوولان دفتر آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حكیم در قم ، از مراجع حوزه علمیه نجف بعدازظهر پنج شنبه 26/5/85 با حضور در بیت آیت الله سید حسن مرتضوی، استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه مشهد، درباره مسایل جهان اسلام گفت‌وگو كردند.

در این دیدار، آیت الله سید حسن مرتضوی، به تجلیل از استاد فقیدش علامه محقق آیت الله حاج شیخ حسین حلی (ره) پرداخت.

وی، آیت الله حاج شیخ حسین حلی (ره) را عالمی وارسته و متقی و محققی والامقام و تارک دنیا به تمام معنا دانست.

آیت الله مرتضوی، خواستار رونق دوباره حوزه علمیه نجف و تقویت پرورش طلاب فاضل در این حوزه شیعی شد و نقش آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حكیم را در این زمینه بسیار ارزنده و مفید تلقی کرد.

شایان ذکر است آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حكیم و آیت الله سید حسن مرتضوی مدت زیادی در درس خارج فقه و اصول حضرت آیت الله حاج شیخ حسین حلی (ره) در حوزه علمیه نجف اشرف می کردند.