تبیان، دستیار زندگی
ند  حجت الاسلام محمود محمدی عراقی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور شرکت در مراسم ترحیم عالم مجاهد عبدالله نوری رهبر حزب نهضت اسلامی جمهوری تاجیکستان در راس هیئتی از جمهوری اسلامی به این کشور سفر کرده ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر مسلمان مبارز و روشن‌بین از "عبدالله نوری" به عنوان مجاهدی پاکباز و روشن‌بین یاد می‌کند

حجت الاسلام محمود محمدی عراقی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور شرکت در مراسم ترحیم عالم مجاهد عبدالله نوری رهبر حزب نهضت اسلامی جمهوری تاجیکستان در راس هیئتی از جمهوری اسلامی به این کشور سفر کرده است، صبح دیروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت آن مرحوم در شهر دوشنبه شرکت کرد.

به گزارش مهر به نقل از ایکرو، در این مراسم که جمعی از مقامات دینی و دولتی تاجیکستان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی ضمن تسلیت به خانوادة آن مرحوم و جامعة تاجیکستان، خدمات آن مرحوم را بویژه در دوران بحرانی پس از فروپاشی شوروی و برقراری صلح و امنیت در تاجیکستان را بسیار ارزنده توصیف کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به مجاهدتهای استاد نوری گفت: آنچه آن بزرگوار در سالهای سیاه ستم اتحاد شوروی انجام داد، نه مبارزه‌ای فردی و کوششی به تنهایی برای شکستن سیاهی و تباهی بود، بلکه کوششی مجدانه و جمعی را سامان داد و نشان داد که سرنوشت مؤمنان به یکدیگر وابسته و پیوسته است.

آقای محمدی عراقی،مرحوم عبدالله نوری را فردی دانست که بر دو وجه اسلامیت و ملیت در تاجیکستان تأکیدداشت و افزود: متأسفانه در جریانهای فکری و اجتماعی امروز بسیارند کسانی که این دو را بدون یکدیگر می‌خواهند. اسلامیت منهای ملیت، یا ملیت منهای اسلامیت که هیچ یک راه به جایی نمی‌برند .

وی در خصوص ضایعة درگذشت عالم مجاهد عبدالله نوری گفت: نوری تنها متعلق به تاجیکان نیست و ضایعة درگذشت او تنها برای تاجیکان عزیز گران نیست، بلکه هر مسلمان مبارز و روشن‌بین از او به عنوان مجاهدی پاکباز و روشن‌بین یاد می‌کند. ملت و دولت ایران در این غم شریک است.