تبیان، دستیار زندگی
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد كشور نیازمند تعدد بانك ها و موسسات اعتباری نبوده و رفع این معضل باید ذَر دستور كار قرار گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقتصاد ایران نیازمند تعدد بانك‌ها و موسسات اعتباری نیست

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد كشور نیازمند تعدد بانك ها و موسسات اعتباری نبوده و رفع این معضل باید ذَر دستور كار قرار گیرد.

بخش اقتصاد تبیان
اقتصاد ایران نیازمند تعدد بانك‌ها و موسسات اعتباری نیست

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست هم اندیشی وزرای پیشنهادی كه در اتاق ایران برگزار شده بود با اشاره به سابقه فعالیت مسعود كرباسیان به عنوان نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان كرد: مسعود كرباسیان امروز بیش از گذشته در جریان مسائل و مشكلات فعالیت های بخش خصوصی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تدوین برنامه جامع اقتصادی برای كشور به عنوان یكی از الویت های مطرح كشور محسوب می شود كه سال های متمادی تقاضا برای آن مرتب تكرار می شود. شافعی بهبود فضای كسب و كار را یكی دیگر از الویت های وزرات اقتصاد و دارایی برشمرد و افزود: گمرك ایران طَی ٤ سال گذشته در صدر سازمان هایی قرار داشت كه به خوبی به این مقوله پرداخته و امیدواریم شاهد تحركات جدی در این خصوص باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اذعان داشت: طرح تحول نظام بانكی درد كهنه اقتصاد ایران تلقی می شود كه باید مورد توجه قرار گیرد،همچنین اقتصاد ایران نیازمند تعدد بأنك ها و موسسات اعتباری نیست. وی با بیان اینكه یكسان سازی نرخ ارز باید در دستور كار قرار گیرد، گفت: متاسفانه دولت هر ٦ ماه یكبار به ارز تك نرخی اشاره می كند،اما آن را اجرا نمی كند به همین منظور انتظار می رود این مسئله هر چه سریعتر رفع شود. شافعی تصریح كرد: گسترده نمودن پایه های مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و توجه به عدالت مالیاتی و نظم بخشی به اعتبارات بانكی از دیگر الویت های وزارت اقتصاد و دارایی به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: توجه به تحول در نظام بانكی و رهایی از اقتصاد نفتی و تحقق اصل ٤٤ قانون اساسی باید مورد توجه قرار گیرد، چرا كه ارزیابی به عمل آمده حاكی از آن است كه تا كنون اقدامات در این زمینه برخلاف آنچه رهبر اعلام كردند، انجام شده است. شافعی بیان كرد: رانت را باید از صحنه بركنیم هچنین باید به مقابله با فساد رفت چرا كه هم اكنون فساد سیستمی در تمام رگ های سازمان ما نفوذ پیدا كرده و نیازمند پادزهر قوی است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان