تبیان، دستیار زندگی
صدراعظم سابق آلمان که دوست رئیس جمهوری روسیه محسوب می شود، از زمان شکست در انتخابات 2005 برای صنعت انرژی روسیه کار می کند؛ صنعتی که از سوی غرب تحریم شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدراعظم سابق آلمان کاندید عضویت در هیات مدیره شرکت نفت و گاز روسیه شد

صدراعظم سابق آلمان که دوست رئیس جمهوری روسیه محسوب می‌شود، از زمان شکست در انتخابات 2005 برای صنعت انرژی روسیه کار می‌کند؛ صنعتی که از سوی غرب تحریم شده است.

بخش سیاست تبیان

صدراعظم سابق آلمان

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در حکم دولت روسیه که روز جمعه منتشر شد آمده است که گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان برای پیوستن به هیئت مدیره "روس‌نفت" بزرگترین غول انرژی روسی، کاندید شده است. 69.5 درصد از سهام شرکت نفت و گاز روسیه یا همان روس‌نفت تحت کنترل دولت این کشور است و مقر آن در نزدیکی کرملین در مسکو واقع است.

شرودر بعنوان مدیر غیراجرایی روس‌نفت و بعنوان بخشی از برنامه‌های این کمپانی برای افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره از 9 تن به 11 تن، برای این سمت کاندید شده است. نام وی یکی از هفت فردی است که از سوی دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه اعلام و در وبسایت دولت روسیه منتشر شده است.

روس‌نفت از بزرگترین کمپانی‌های پتروشیمی جهان است و ریاست آن را "ایگور شچین"، متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برعهده دارد که بعنوان معاون نخست وزیر روسیه نیز تا 2012 فعالیت داشت. در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، این کمپانی تحت تحریم‌های غرب قرار دارد.

گرهارد شرودر رسما مخالف تحریم‌ها علیه این کمپانی است و در یک سخنرانی در کنگره حزب سوسیال دموکراتیک آلمان در ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد که ضد آمریکا نیست اما آنچه در آمریکا رخ می‌دهد را باید به شدت مورد انتقاد قرار داد.

شرودر در این حزب فعالیت رسمی ندارد. وی توافق خط لوله انتقال نفت "نورد استریم" را از جانب دولت آلمان با پوتین در جریان آخرین روزهای صدراعظمی‌اش در سپتامبر 2005 امضا کرد. پس از آنکه شرودر در انتخابات صدراعظمی 2005 از آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی شکست خورد، سمتی را بعنوان تاجر در روسیه و در مقر اصلی شرکت نورد استریم پذیرفت.


منبع: ایسنا