تبیان، دستیار زندگی
شی جین پینگ و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری چین و آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی بر خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره تاکید کردند. شی همچنین در این گفت و گو همتای آمریکایی خود را به خویشتن داری در برابر کره شمالی دعوت کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور چین به ترامپ: خویشتن‌دار باش

شی جین پینگ و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری چین و آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی بر خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره تاکید کردند. شی همچنین در این گفت و گو همتای آمریکایی خود را به خویشتن داری در برابر کره شمالی دعوت کرده است.

بخش سیاست تبیان
رئیس جمهور چین به ترامپ: خویشتن‌دار باش

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این گفت و گو که بر اساس یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی امروز (شنبه) صورت گرفت، دو طرف اعلام کردند که شبه جزیره کره می بایست به سمت منطقه ای عاری از سلاح های اتمی گام بردارد.

«شی» در سخنان با تاکید بر حفظ صلح و ثبات در منطقه از آمریکا و کره شمالی خواست خویشتن داری پیشه کنند و به همتای آمریکایی خود گفت از رفتاری که باعث تشدید تنش ها با پیونگ یانگ می شود، بپرهیزد.

رئیس جمهوری چین همچنین تاکید کرده است که بهترین راه حل اختلافات و کاهش تنش ها استفاده از گفت و گو و راههای مسالمت آمیز است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ نیز در سخنان خود گفته است که حفظ صلح در شبه جزیره کره علاوه بر کشورهای منطقه به نفع چین و آمریکا نیز هست.

تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن زمانی شدت گرفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشک‌های قاره پیمای کره شمالی گفت که چنانچه این کشور به تهدیدهایش ادامه دهد با آتش و خشمی که دنیا تاکنون به خود ندیده مواجه خواهد شد.

در مقابل این سخنان کره شمالی هم اعلام کرد، طرحی برای حمله موشکی به جزیره گوام، که جزو قلمروی آمریکاست و بمب افکن های راهبردی این کشور در آن نگهداری می شود، در دست تهیه دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا