تبیان، دستیار زندگی
رد  در پی به خاك و خون كشیده شدن تعداد زیادی از شیعیان و زائران حرم حضرت علی(ع) در نجف اشرف به دست تروریستهای كوردل، طلاب و علمای حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه ای این جنایت وحشیانه را محكوم كردند. به گزارش&nbs...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه علمیه نجف،حادثه تروریستی اخیر نجف را محكوم كرد

 در پی به خاك و خون كشیده شدن تعداد زیادی از شیعیان و زائران حرم حضرت علی(ع) در نجف اشرف به دست تروریستهای كوردل، طلاب و علمای حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه ای این جنایت وحشیانه را محكوم كردند.

به گزارش رسا به نقل از خبرگزاری براثا، در بیانیه علمای حوزه علمیه نجف كه دیروز منتشر شد آمده است: بار دیگر گروههای تكفیری و صدامی دست به جنایتی وحشتناك علیه عاشقان و رهروان مكتب اهل بیت(ع) در عراق زدند و قلب میلیونها مسلمان را در سراسر جهان به درد آوردند.
این بیانیه می افزاید: گروههای تكفیری و صدامی كه از ناحیه كشورهای متعددی حمایت می شوند، در سالروز وفات قهرمان كربلا زینب كبری (س)، در نزدیكی حرم حضرت علی (ع) اقدام به عملی شنیع كردند كه تاریخ هیچگاه آن را فراموش نخواهد كرد.
حوزه علمیه نجف اشرف در حالیكه بقایای حزب بعث و گروههای تكفیری موجود در عراق را عامل اصلی این جنایت هولناك دانست تاكید كرد: اشغالگران عراق یگانه پشتیبان و حامی این گروههای تروریستی هستند و همواره با كمكهای تسلیحاتی و مالی خود این گروهها را در ارتكاب جرم وجنایت علیه شیعیان تشجیع می كنند.
علمای حوزه علمیه نجف تصریح كردند: این حد از جرم وجنایت علیه شیعیان عراق تا كنون بسیار بی سابقه بوده است، بطوریكه روزانه دهها تن از شیعیان در شهرها و مناطق مختلف به خاك وخون كشیده می شوند، مرقدها و حرمهای شخصیتهای دینی آنان منفجر می شود و مراكز دینی و فرهنگی آنها پشت سرهم ویران می گردد.
در بیانیه علمایی حوزه علمیه نجف تاكید شده است: دولتهایی كه كشور عراق را به اشغال درآوردند با همكاری با برخی دول دیگر از طریق سفارتخانه های خود در عراق همه گونه كمكی به كشتار مسلمانان و خصوصا شیعیان دراین كشور می كنند تا از این طریق علاوه برانتقام گیری از گروگان گیریهای اتباعشان در عراق، ملت را در رسیدن به منافع ملی و و تحقق آزادی و امنیت باز دارند.آنها گمان می كنند می توانند با این گونه اعمال در عزم و اراده ملت عراق جهت آباد كردن كشور و رسیدن به منافع ملی خود خلل ایجاد كنند، اما مطمئن باشند كه نمی توانند.
در این بیانه تصریح شده است:اشغاگران عراق اگرچه مستقیما این جنایت را مرتكب نشده اند اما با هدایت و پشتیبانی گروههای تروریستی و تجهیز تسلیحاتی مالی آنان به عنوان عوامل اصلی نا امنی و ترور در عراق مطرحند، چراكه تمامی نیروهای امنیتی و پلیسی عراق تحت نظارت آنها عمل می كنند و در بسیاری از این حوادث تروریستی ما شاهد سستی و كندی نیروهای امنیتی در برخورد با عوامل ترور بودیم.