تبیان، دستیار زندگی
تضی رستمی به مدال طلای رقابت های تكواندوی قهرمانی جهان دست یافت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه شانزدهمین دوره ی رقابت های تكواندوی قهرمانی جهان در آلمان، شب گذشته مسابقات وزن هشتم پیگیری شد كه رستمی، نما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات جهانی تكواندو – آلمان

مرتضی رستمی به مدال طلای رقابت های تكواندوی قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه شانزدهمین دوره ی رقابت های تكواندوی قهرمانی جهان در آلمان، شب گذشته مسابقات وزن هشتم پیگیری شد كه رستمی، نماینده شایسته كشورمان توانست در دیدار پایانی با غلبه بر تكواندوكار دانماركی به عنوان قهرمانی جهان و مدال طلا نائل آید.

این اولین حضور بین المللی مرتضی رستمی است. رستمی تا پیش از راهیابی به دیدار نهایی، تكواندوكارانی را از كشورهای مراكش، اوكراین، اسپانیا، چین و كرواسی از پیش روی برداشت.

همچنین ترتیب تیم ملی تكواندوی كشورمان با كسب 2 مدال طلا، 2 نفره و یك برنز و كسب 58 امتیاز در صدر جدول رده بندی شانزدهمین دوره ی رقابت های تكواندو قهرمانی مردان جهان قرار گرفت و تیم كره ی جنوبی با دو نشان طلا و یك برنز و 51 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.

شانزدهمین دوره رقابت های تكواندو قهرمانی جهان امروز با برگزاری رقابتهای وزن چهارم به پایان می رسد.

در وزن چهارم، مهدی بی باك نماینده كشورمان امروز به مصاف حریفان خود می رود. بی باك در اولین دیدار به مصاف حریفی از نیوزیلند خواهد رفت. در صورت پیروزی با برنده مولداوی – كره جنوبی روبرو خواهد شد.

در صورت صعود بی باك از این مرحله و با حذف حریف كره ای، تیم تكواندوی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار به عنوان قهرمانی جهان در رده ی مردان دست خواهد یافت.

در گروه بانوان نیز مرضیه اسدی پس از قرعه ی استراحت در دور نخست در ادامه مسابقات با برنده ی دیدار نمایندگان كانادا و ازبكستان روبه رو خواهد شد.