تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، سیاست های تازه در زمینه فعالیت كتابخانه های پستی این مجموعه را از راهبردهایی دانست كه در چشم انداز 10 ساله به آن توجه شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاه چشم انداز كانون به كتابخانه های پستی راهبردی است

مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، سیاست های تازه در زمینه  فعالیت كتابخانه های پستی این مجموعه را از راهبردهایی دانست كه در چشم انداز 10 ساله به آن توجه شده است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

نگاه چشم انداز كانون به كتابخانه های پستی راهبردی است

به گزارش مركزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، علیرضا حاجیان زاده در گردهمایی سراسری با مربیان كتابخانه های پستی كانون تهران، اظهاركرد: پوشش همگانی تمام كودكان ایران و ارتباط بیشتر با بچه های روستایی، عشایری و مناطق دور افتاده كشور از جمله  اولویت سیاست ها و راهبردهای كانون در سند چشم اندازه 10 ساله است.

وی افزود: كتا بخانه های فراگیر، پستی و سیار از مصداق های بارز توجه كانون به عدالت اجتماعی و فرهنگی است و برای غنی سازی این مراكز در برنامه ششم توسعه كشور مصوبه ای نیز گذرانده شده كه دولت را موظف می كند بودجه  ویژه ای را به كانون اختصاص دهند.

مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با اشاره به موضوع جذب و پایدارسازی اعضا به عنوان یكی از محورهای اصلی فعالیت كانون یادآور شد: این مهم در كتابخانه های پستی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است اما در عین حال از مربیان این مراكز نیز انتظار داریم علی رغم تمام پیچیدگی ها و سختی ها به این نكته مهم بسیار توجه داشته باشند.

وی ایجاد سیر مطالعاتی و نمودار پیشرفت اعضای مراكز را از دیگر نكات قابل توجه دانست و گفت: مربیان باید تلاش كنند با استفاده از شیوه های خلاقانه برای رشد بچه ها در بخش های مختلف دینی، فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و... مسیر مشخصی را طراحی كنند تا این فعالیت ها هدف مندتر دنبال شود.

حاجیان زاده كیفیت و اثربخشی را از ملاك های اصلی فعالیت كانون عنوان كرد و افزود: اگر چه به دنبال آمار و كمیّت در این مجموعه نیستیم اما هرچه بتوانیم زمینه  بهره مندی بیشتر بچه ها از خدمات فرهنگی كانون را فراهم كنیم به اهداف سازمانی نزدیك تر شده ایم.

وی به مربیان كتابخانه های پستی كانون سراسر كشور توصیه كرد: تلاش كنند علاوه بر ارسال و امانت دهی كتاب، با استفاده از شیوه های متنوع و جذاب، اعضا را به انجام فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و... ترغیب و آن ها را به نقد و بررسی كتاب و فعالیت های گروهی تشویق كنند تا از این راه استعدادها بهتر شناسایی شود.

حاجیان زاده یكی از ویژگی های مهم كانون را علاقه مندی آنان به كانون دانست و خاطرنشان كرد: اگر این علاقه مندی ها با مهر و محبت مربی همراه باشد موجب اثرگذاری و الگوسازی شخصیتی برای كودكان و نوجوانان می شود.

وی كتابخانه های پستی كانون را از جمله ظرفیت ها و پایگاه های مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگی برای كودكان و نوجوانان عنوان كرد و اظهاركرد: تلاش خواهیم كرد سیاست های جدید در زمینه  بهینه سازی و توسعه  این مراكز را جدی تر دنبال كنیم. مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با تاكید براهمیت جایگاه مربیان كتابخانه های پستی كانون گفت: كتابخانه های پستی از جمله مراكزی است كه نیازمند مربیان توان مندی است كه بتوانند در تمام زمینه ها فعالیت و بچه ها را از راه دور هدایت كنند.

وی گفت: با توجه به حساسیت كار كتابخانه های پستی كانون، بازنگری در شیوه و چگونگی  فعالیت ها و بهینه سازی شرایط اجرائی این مراكز را در دستور كار قرار داده ایم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش