تبیان، دستیار زندگی
ند مدیر روابط عمومی مركز مدیریت حوزه علمیه قم، با اشاره به دو دیدگاه متفاوت علمای اهل تسنن درباره مقاومت اسلامی اظهار داشت: عده‌ای از علمای عامه از اصالت اسلامی دفاع می‌كنند و گرایش به گسترش مقاومت اسلامی هر چند با ایستا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عده‌ای از علمای اهل سنت مصمم به گسترش مقاومت اسلامی هستند

مدیر روابط عمومی مركز مدیریت حوزه علمیه قم، با اشاره به دو دیدگاه متفاوت علمای اهل تسنن درباره مقاومت اسلامی اظهار داشت: عده‌ای از علمای عامه از اصالت اسلامی دفاع می‌كنند و گرایش به گسترش مقاومت اسلامی هر چند با ایستادگی علمی و درگیری لفظی پیدا كرده‌اند.

 

به گزارش رسا حجت‌الاسلام طیب حسینی ، به دو دیدگاه موجود در میان علمای اهل تسنن درباره حوادث لبنان اشاره كرد و گفت: در گفته‌های بن جبرین، رییس شورای افتای عربستان، مفتی الازهر و مانند آن‌ها نوعی سرسپردگی به چشم می‌خورد. جالب است كه طنطاوی در پاسخ به انتقادها ‌گفته كه ما باید پیرو دولت باشیم و از هرچه دولت تصمیم گرفت دفاع كنیم. یعنی نزد او هیچ نوع دفاع از كیان اسلام و حیثیت اسلامی وجود ندارد و حتی شأن علمی خودشان را نگه نمی‌دارند.

وی به دیدگاه آن دسته از علمای عامه كه از كیان اسلامی دفاع می‌كنند اشاره و تصریح كرد: در گفته‌های آقای یوسف القرضاوی در دفاع از مقاومت حزب الله لبنان، این مطلب قابل توجه بود كه او و این دسته از علمای عامه از اصالت اسلامی دفاع می‌كنند. این اختلاف‌نظر در علمای اهل سنت نشان می‌دهد كه عده‌ای از آن‌ها به این سمت گرایش پیدا كرده‌اند كه مقاومت اسلامی را هر چند با یك نوع ایستادگی علمی و درگیری لفظی گسترش دهند.

مدیر روابط عمومی مركز مدیریت حوزه علمیه قم، رویكرد جوانان عرب به سید حسن نصرالله را یادآور شد و خاطرنشان كرد: این مهم است كه در لبنان همه از مسلمان و غیر مسلمان به شیعیان و در رأس آن‌ها سید حسن نصرالله امیدوار شده‌اند. در مصاحبه‌ها می‌بینیم كه یك جوان مسیحی می‌گوید «جان من فدای سید حسن نصرالله» و این به بركت انقلاب اسلامی است.

وی درباره همكاری علمی میان حوزه های علمیه جهان تشیع و تسنن به خبرنگار رسا گفت: ما رایزنی‌های علمی را با مراكز علمی اهل تسنن در خارج كشور بیش از بیست سال است كه آغاز كرده ایم. علامه عسكری در جوانی به دارالافتای مصر رفته‌ است. در گذشته این نوع همكاری‌های فكری بوده است اما با پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران، شكل رسمی‌تری پیدا كرده است. تلاش‌های مفیدی هم توسط دارالتقریب و مجمع جهانی اهل بیت (ع) و دیگر مراكز صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام طیب حسینی، موج بیداری اسلامی را در جهان اسلام مدنظر قرارداد و افزود: به تازگی آماری مبنی بر گسترش تشیع در كشورهای اهل سنت مانند شمال آفریقا منتشر شده كه حتی حوادثی مانند یمن را به وجود آورده و مخالفت دولتی‌ها را در پی داشته است.

وی به رفتار متناقض القاعده اشاره و تصریح كرد: اگر القاعده در پی رفع گرفتاری مسلمانان است، چرا به دفاع از مردم مظلوم فلسطین نمی‌پردازد؟ چرا جبهه جنگ را به اسراییل نمی‌كشاند؟ چرا تنها شیعیان عراق و افغانستان قربانی القاعده می‌شوند؟

مدیر روابط عمومی مركز مدیریت حوزه علمیه قم، ادامه حیات گروهك تروریستی القاعده و طالبان را در گرو تصمیم امریكا دانست و تأكید كرد: جریان تكفیری وهابی این‌ها را تقویت می‌كند. این‌ها به سنت نبی اعظم (ص) هم پای‌بندی ندارند. سلفی‌ها یك اندیشه وابسته استعماری هستند كه در كشورهای اروپایی تشكیلات گسترده‌ای دارند.