تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی : اگر مظلومیت و تنهایی مردم لبنان و فلسطین در برابر حمله وحشیانه اسرائیل ادامه یابد، علمای اعلام صدور حكم جهاد دفاعی علیه اسرائیل را مورد توجه قرار خواهند داد. به گزارش با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امروز مسئله لبنان، نه تنها موضوعی شیعی و اسلامی، كه مسئله‌ای جهانی و انسانی است

حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی : اگر مظلومیت و تنهایی مردم لبنان و فلسطین در برابر حمله وحشیانه اسرائیل ادامه یابد، علمای اعلام صدور حكم جهاد دفاعی علیه اسرائیل را مورد توجه قرار خواهند داد.

به گزارش بازتاب حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی،  پیشنهاد دادند ، كشورهای اسلامی،‌ دست كم اضافه درآمد نفتی خود ناشی از حمله اسرائیل به لبنان را به مردم لبنان اختصاص دهند.

ایشان با اشاره به تخریب گسترده كشور لبنان و مجروح شدن هزاران تن از مسلمانان در فلسطین و لبنان طی یك ماه اخیرگفت: با توجه به افزایش شدید قیمت نفت طی این مدت، دولت‌های اسلامی اضافه درآمد نفتی خود را برای جبران صدمات و آسیب‌های ناشی از جنگ اختصاص دهند.

معظم له تاکید کردند : امروز مسئله لبنان، نه تنها موضوعی شیعی و اسلامی، كه مسئله‌ای جهانی و انسانی است و بی‌تفاوتی در برابر این تجاوز آشكار به حقوق انسان‌ها، جبران‌ناپذیر است.

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی با دعوت از علمای اهل سنت و علمای شیعه به انجام حركتی یكپارچه برای دفاع از كیان اسلام گفت: اگرچه وابستگی و ضعف برخی دولت‌های اسلامی، مانع حمایت مورد انتظار كشورهای اسلامی از حزب‌الله لبنان شده است، اما حركت وحدت‌بخش علمای شیعه و سنی می‌تواند این كوتاهی را جبران كرده و از فلسطین و لبنان در برابر اسرائیل دفاع كند.

ایشان در پایان گفت: اگر مظلومیت و تنهایی مردم لبنان و فلسطین در برابر حمله وحشیانه اسرائیل ادامه یابد، علمای اعلام صدور حكم جهاد دفاعی علیه اسرائیل را مورد توجه قرار خواهند داد.

آیت‌الله مكارم روز گذشته نیز با صدور پیام مهمی، مسلمانان و رزمندگان مسلمان را در صورت وقوع سه شرط موظف به پیوستن داوطلبانه به حزب‌آلله دانست.

ایشان در پیام خود بعضی حکام عرب و عالم‌نمایان را «دین به دنیا‌فروش» خواند و افزود: سیاستمداران آمریکا در تمام جنایات اسرائیل سهیم و شریکند و بدون پشیمانی، هر زمان آماده انجام جنایات وحشتناک جدیدی هستند.

معظم له  در این پیام بر رزمندگان داوطلب از تمام دنیای اسلام لازم دانسته تا با برنامه ریزی حساب شده، در صورت ادامه جنگ و سکوت مجامع جهانی به حزب‌الله بپیوندند و تمام متمکنان نیز مبالغ قابل ملاحظه‌ای برای بازسازی لبنان در اختیار دولت لبنان قرار دهند و مسلمانان یکصدا از مجامع جهانی محاکمه سران آمریکا و رژیم غاصب اسراییل به عنوان جنایتکاران جنگی را بخواهند.