تبیان، دستیار زندگی
ان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در پیام مهمی، همراه با محکومیت حملات وحشیانه صهیونیست های جنایتکار و کشتار زنان و کودکان بی پناه مردم قانا ،مقاومت دلیرانه مردم لبنان و حزب الله به ره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام مهم ولی امر مسلمین جهان به امت اسلامی در حمایت از مقاومت عاشورایی مردم لبنان


ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در پیام مهمی، همراه با محکومیت حملات وحشیانه صهیونیست های جنایتکار و کشتار زنان و کودکان بی پناه مردم قانا ،مقاومت دلیرانه مردم لبنان و حزب الله به رهبری فرمانده شجاع عربی سید حسن نصرالله را ستودند و بر همدلی آحاد مسلمانان در مصاف با دشمنان اسلام تاکید کردند ، طبق گزارش های رسیده این پیام بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.
متن پیام معظم له ، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فاجعه سهمگین قانا دلهای ما را لبریز از درد و اندوه كرده و ما و دیگر ملتهای مسلمان همه آزادگان جهان را سوگوار و خشمگین ساخته است.
آن كودكان معصوم ،آن تن‌های ضعیف و رنجور، آن دلهای وحشت زده و كوچك به چه گناهی كشته شدند؟ دل آتش گرفته مادران و پدران آنان چرا باید به دست صهیونیستهای خونخوار و حامیان مست ومغرور آمریكایی، این چنین كباب می‌شد؟ بیست روز بمباران بی‌وفقه لبنان، بیست روز جنایت در حجم انبوه، ویران‌سازی یك كشور و قتل عام غیر نظامیان درآن، و فاجعه‌ای همچون كشتار قانا، از كدام پشتوانه منطق و استدلال برخوردار است كه دنیای مدعی تمدن و سازمان ملل و دولتها و سازمانهای مدعی حقوق بشر ، این گونه در برابر آن خونسرد و بی‌تفاوتند؟ دنیای اسلام تاكی باید وجود سراپا فتنه و شر رژیم صهیونیستی را تحمل كند؟ دولتهای اسلامی تاكی باید دست آمریكای جنگ افروز و مستكبر را در این منطقه حساس بازبگذارند؟ آنچه در لبنان اتفاق افتاد حقوق بشر آمریكایی را برای همه معنا كرد و خاورمیانه‌ای را كه دولت آمریكا در پی آن است، نشان داد.
امروز برای همه روشن شده است كه تهاجم به لبنان، نقشه‌ئی از پیش طراحی شده و اقدامی آمریكایی - صهیونیستی، به عنوان گامی اساسی در راه تسلط برخاورمیانه و جهان اسلام بوده است.
بوش و همكاران آمریكایی وی به همان اندازه در فجایع لبنان گنهكارند كه سران خبیث و روسیاه رژیم صهیونیستی، و سكوت سازمان ملل و بیشتر دولتهای غربی و حمایت برخی از دولتها هنچون دولت بدسابقه و بدنام انگلیس ، آنان را نیز به اندازه‌های مختلف در قضاوت امروز و فردای بشریت و در مواخذه و عقوبت عظیم الهی، مسئول و شریك جرم می‌سازد.
امروز ملت‌های مسلمان بیش از همیشه از آمریكا متنفر و بر آن خشمگینند.
دولت‌های آنان نیز حتی آنها كه ملاحظات سیاسی، موجب محدودیت آنها است، از این همه تعدی وقاحت آمیز و مستكبرانه، بیزار و برآن معترضنند، رژیم آمریكا با حمایتش از جنایتها و جنایتكاران صهیونیست و باتجاوز آشكارش به حقوق ملتهای مسلمان، باید منتظر سیلی سخت و مشت كوبنده امت اسلامی باشد.
ایستادگی ملت لبنان و مجاهدت قهرمانانه حزبه الله واقتدار برخاسته از ایمان و صبر و توكل آنان، نماد دیگری از بیداری دنیای اسلام و عزم راسخ آن در برابر دشمنی‌ها و كین توزیها است. مشت پولادین جوانان مومن و شجاع و مظلوم لبنانی، اكنون بر چهره زشت متجاوزان فرود آمده و شیشه غرور مستانه آنان را شكسته است.
سیاست راهبردی آمریكا، ایجاد ناامنی و بحران و جنگ در این منطقه است ، بدانند كه هر چه ناامنی را گسترش دهند، ملتها را بر خود خشمگین تر و دنیا را برای خود ناامن تر خواهند كرد. رفتار و خوی تجاوزگرانه آمریكا و اسرائیل، روح مقاومت را بیش از پیش در دنیای اسلام زنده خواهد كرد و ارزش جهاد را برای آنان نمایانتر خواهد ساخت.
دنیای اسلام و جوانان مسلمان در همه كشورهای اسلامی بدانند كه راه مقابله با گرگ وحشی صهیونیزم و تجاوزگری شیطان بزرگ، جز مقاومت فداكارانه نیست، تسلیم و انقیاد در برابر دولتمردان ماجراجو و فتنه‌گر آمریكا، برطمع و جسارت آنان می‌افزاید و كار را بر ملت‌ها سخت‌تر می‌كند. اگر لبنان تسلیم تجاوز اسرائیل و آمریكا می‌شد و اگر جوانان مجاهد حزب‌الله و مردم مظلوم جنوب، رنج این دفاع مقدس را به جان نمی‌خریدند، محنتی بلند مدت و ذلتی روزافزون، همه ملت لبنان را تهدید می‌كرد و ادامه این روند تهاجمی تمام این منطقه را در برمی گرفت. امروز حزب‌الله خط مقدم دفاع از امت اسلامی و همه ملت‌های این منطقه است.
برای دشمن صهیونیستی، دین و آئین و مسجد و كلیسا و شیعه و سنی فرق نمی كند. رژیمی است نژاد پرست و متجاوز و سفاك، اگر مانعی در راه خود نبیند از هیچ جنایتی به هر گروه و هر ملت روگردان نیست. ملت‌های منطقه و فرقه‌های اسلامی و پیروان دین‌های مختلف در لبنان و در همه كشورهای اسلامی باید دست‌اتحاد به یكدیگر دهند و نگذارند تفرقه آنان موجب قوت دشمن شود.
ایران اسلامی مقاومت در برابر زورگویی‌ها و تجاوزگری‌های آمریكا و شرارت‌های رژیم صهیونیستی را وظیفه خود می‌داند و در كنار همه ملت‌های مظلوم به ویژه مردم عزیز لبنان و ملت مبارز فلسطین خواهد ایستاد.
آمریكا كه با حمایت صریح خود از كشتار غیرنظامیان لبنانی و مخالفت صریح با آتش بس در لبنان و كمك تسلیحاتی و مالی و سیاسی به متجاوزان صهیونیست، عملا مجرم صحنه این فجایع بزرگ است، اكنون درصدد آن است كه با تحمیل شرایط خود بر ملت و دولت لبنان، ظلمی مضاعف را بر آنان وارد آورد.
بی‌شك آن ملت مقاوم و آن مجاهدان شجاع، زیربار چنین ظلمی نخواهند رفت و جز بر اساس مصالح خود تصمیمی نخواهند گرفت.
اینجانب مصائب وارد آمده بر ملت لبنان به ویژه فاجعه بزرگ قانا را به آن ملت عزیز و به مجاهدان نستوه و به برجستگان و مسوولان سیاسی آن كشور تسلیت می‌گویم و همدردی ملت بزرگ ایران را با آنان اعلام می‌كنم.
سلام بر ملت لبنان، سلام بر حزب‌الله پیروز و سلام بر رهبر دلاور و مومن عربی سید حسن نصرالله.
قال‌الله تعالی: فاصبران وعدالله حق و لا یستخفنك الذین لا یوقنون...
سید علی خامنه‌ای