تبیان، دستیار زندگی
آلبوم موسیقی سنتی آفرین عشق به خوانندگی احمد اسماعیلی از شاگردان استاد علی جهاندار و مرحوم محمدرضا لطفی منتشر و روانه بازار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم "آفرین عشق" منتشر شد

آلبوم موسیقی سنتی "آفرین عشق" به خوانندگی احمد اسماعیلی از شاگردان استاد علی جهاندار و مرحوم محمدرضا لطفی منتشر و روانه بازار شد.

بخش هنری تبیان
 احمد اسماعیلی

این آلبوم شامل چهار تصنیف و دو قطعه آوازی در اصفهان و دشتی است. آفرین عشق، روشن، سرو آزاد، مفهوم مطلق یار، آوازی دشتی و آوازی اصفهان قطعات این آلبوم موسیقی را تشکیل می‌دهند. قطعه "سرو آزاد" در این اثر به یاد استاد پرویز مشکاتیان اجرا شده است.

احمد اسماعیلی شاگرد استاد علی جهاندار و مرحوم محمدرضا لطفی است که "آفرین عشق" نخستین آلبوم موسیقی او محسوب می‌شود. خواننده در نخستین آلبومش نشان داده به ردیف آوازی، گوشه ها و دستگاه ها مسلط است.

تار قطعات این آلبوم را امیر احدی نفر اول چندین دوره فستیوال های کشوری تار ایران نواخته است. شاعر قطعات هم امیرحسین الهیاری شاعر و مترجم خوش ذوق کشورمان است.

مشخصه اصلی که این اثر را از سایر آثار متقاوت می کند ضبط همزمان قطعات در استودیو است؛ یعنی به شیوه قدما، صدای خواننده و صدای تار و دیگر سازها با هم در یک زمان  ضبط شده اند که این شیوه به ذات و جوهر موسیقی ایرانی بسیار نزدیک تر  است و حس نوستالژی و لذت موسیقایی بیشتری را در شنونده ایجاد می کند.

این آلبوم به همت شرکت موسیقی "جوان" تولید و منتشر شده است. دیگر عوامل این آلبوم عبارتند از تمبک: شایان ابوالحسنی، ویولن سل: مهرداد عالمی، ناظر ضبط: گرشا رضایی، ضبط: رامین مظاهری، میکس و مستر: گرشا رضایی و استودیو باران، طراح گرافیک: بهزاد حاجی بیک لو.


منبع: هنر آنلاین