تبیان، دستیار زندگی
یه  مسؤول دفتر حضرت آیت الله محمد فاضل لنكرانی، در گفت‌وگو با رسا، با انتقاد از اظهارات «بن جبرین» مبنی بر منع كمك به مردم مسلمان فلسطین و لبنان، اعلام كرد: دفتر حضرت آیت الله فاضل لنكرانی در سوریه، شمار زیادی از آوا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسكان آوارگان حمله صهیونیست‌ها توسط دفتر آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در سوریه

مسؤول دفتر حضرت آیت الله محمد فاضل لنكرانی، در گفت‌وگو با رسا، با انتقاد از اظهارات «بن جبرین» مبنی بر منع كمك به مردم مسلمان فلسطین و لبنان، اعلام كرد: دفتر حضرت آیت الله فاضل لنكرانی در سوریه، شمار زیادی از آوارگان لبنانی و فلسطینی را اسكان داده است.

حجت‌الاسلام المسلمین جواد فاضل لنكرانی، امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رسا، با انتقاد شدید از اظهارات مفتی وهابی عربستان مبنی بر منع از كمك به مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و لبنان، اظهار داشت: وظیفه علمای مسلمان، اعلام دیدگاه اسلام درباره ضرورت كمك به مسلمانان بی‌دفاع فلسطین و لبنان است.

وی همچنین از اسكان شمار زیادی از آوارگان لبنانی و فلسطینی در حمله اخیر رژیم صهیونیستی توسط دفتر حضرت آیت الله فاضل لنكرانی در سوریه خبر داد.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله فاضل لنكرانی افزود: به زودی هیأتی مركب از برخی اعضای این دفتر در قم، برای رسیدگی به وضعیت آوارگان مذكور به سوریه اعزام می‌شوند و در همین زمینه مبلغ پنجاه میلیون تومان کمک نقدی اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ شیخ عبدالله بن جبرین بزرگ‌ترین مفتی وهابی دربار سعودی در نخستین موضع گیری مذهبی در عربستان فتوای عدم جواز یاری رساندن به حزب‌الله لبنان (كه وی آن را حزب رافضی نامید) را صادر كرد.

او به این فتوا اكتفا نكرده و افزود: «نباید تحت رهبری و فرمان حزب‌الله قرار گرفت و حتی برای پیروزی حزب‌الله نیز نباید دعا كرد».

بن جبرین افزود: «نصیحت ما به اهل سنت این است كه از حزب‌الله اعلام برائت كنند و كسانی را كه به این حزب می‌پیوندند، محكوم نمایند».