تبیان، دستیار زندگی
ان حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی : بامقاومت حزب الله در برابر اسرائیل , تمام اسلام در برابر تمام كفر قرار گرفته است حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی با انتقاد از بی تفاوتی دولتهای اسلامی در برابر جنایات رژی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانات حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در محکومیت حمله وحشیانیه صهیونیستها به شیعیان لبنان

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی :

بامقاومت حزب الله در برابر اسرائیل , تمام اسلام در برابر تمام كفر قرار گرفته است

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی با انتقاد از بی تفاوتی دولتهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشتند : با مقاومت حزب الله در برابر اسرائیل , تمام اسلام در برابر تمام كفر قرار گرفته است.

ایشان كه در دیدار طلاب حوزه های علمیه سراسر كشور شركت كننده در ششمین اردوی تربیت معلم قرآن كریم سخن می گفتند , با اشاره به جریانات اخیر و حوادث مهم جاری در لبنان فرمودند : مقاومت نیروهای حزب الله امروزه تداعی همان معنی را دارد كه پیامبر اكرم (ص ) درباره امیرالمومنین علی علیه السلام در مقابل با عمروبن عبدود فرمود كه : لقد برزالاسلام كله الی الكفر كله » امروزه همینطور است كه تمام اسلام در مقابل تمامی كفر قرار گرفته است .

آیت الله فاضل لنكرانی ضمن انتقاد شدید از دولتهای اسلامی منطقه فرمودند : روشن است كه طراحی این عملیات از قبل تحت فرماندهی آمریكا و با موافقت این دولتهای بی تفاوت بوده است و این دولتها بدانند كه در آینده اسرائیل به مقابله با آنان هم خواهد پرداخت .

ایشان ضمن اشاره به لزوم وحدت بین مسلمانان فرمودند علما و جهان اسلام امروز باید بیدارتر از گذشته باشند و بدانند اسلام عزیز در شرائط بسیار حساس است و همانطوریكه قبلا در پیام مربوط به لبنان گفتم , امروزه دشمنان نقشه های فراوانی را برای منهدم نمودن اسلام طراحی كرده اند.

ایشان از همه مسلمانان خواستند از هر طریق ممكن حزب الله و مردم مسلمان لبنان را یاری نمایند و قطعا این امر مرضی پیامبر اكرم (ص ) و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود.

آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در بخشی دیگر از سخنانشان فرمودند : اصلی ترین منبع احكام شرع و دستورات دین ما « كتاب الله » است . كه مورد توجه خاص همه فرق اسلامی است . كه اگر كوچكترین خدشه ای در این كتاب مقدس وارد شود همگان با جدیت كامل به مقابله برمی خیزند. از این رو آشنایی هرچه بیشتر با قرآن از ضروریات است كه بر ما لازم است در راستای آن كوشا باشیم . و این كه شما برادران عزیز در این زمنیه فعالیت می كنید بسیار جای قدردانی و تشكر دارد.

ایشان ضمن توصیه به فراگیری به علوم مختلف قرآنی , آشنایی با تفسیر قرآن را در راس آن دانستند و ضمن معرفی برخی از مهمترین تفاسیر قرآن به نقد و بررسی گوشه ای از آن تفاسیر پرداختند.

آیت الله فاضل لنكرانی حاضران را به حفظ قرآن و تدبر در آن توصیه نموده و رشد و تعالی انسان را در انس با قرآن و رعایت آن برشمردند و فرمودند : شرایط فعلی فرهنگی جامعه ایجاب می كند كه تلاش و كوشش در این زمینه دوچندان شود.

و بدانید كه از بركات و آثار قرآن كه یكی از آنها رفع مشكلات در دنیا و آخرت است , بهره مند خواهید شد.

در ابتدای این دیدار سرپرست گروه طلاب حوزه های علمیه سراسر كشور شركت كننده در ششمین اردوی تربیت معلم قرآن كریم گزارشی از فعالیتهای این اردو ارائه نمود.