تبیان، دستیار زندگی
تى حضرت آیت الله العظمى مكارم شیرازى با انتقاد از سكوت مجامع بین المللى در برابر جنایات رژیم صهیونیستى وحدت جهان اسلام را خواستار شدند.   حضرت آیت الله العظمى مكارم شیرازى چهارشنبه در ابتداى درس اخلاق خود اظهار داشتن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد حضرت آیة الله العظمى مكارم شیرازى (مدّ ظلّه العالى) از مجامع بین المللى در برابر جنایات رژیم صهیونیستى

حضرت آیت الله العظمى مكارم شیرازى با انتقاد از سكوت مجامع بین المللى در برابر جنایات رژیم صهیونیستى وحدت جهان اسلام را خواستار شدند.

حضرت آیت الله العظمى مكارم شیرازى چهارشنبه در ابتداى درس اخلاق خود اظهار داشتند: با نهایت تأسف در كشور لبنان، سرزمینهاى اشغالى و عراق حوادثى بوجود آمده است كه بسیار نگران كننده مى باشد.

ایشان با بیان این كه نمى توان به دنیاى امروز نام دنیاى بشریت نهاد تصریح كردند: امروز هیچ نشانه اى از بشریت دیده نمى شود. یك دولت زورگو در قلب كشورهاى اسلامى بوجود آورده اند كه با كمال وقاحت ده هزار اسیر فلسطینى را در اختیار دارد و این اقدام را حق خود مى داند و زمانى كه دو سرباز او اسیر مى شود دنیا را به هم مى ریزد.

معظم له حمایت دنیاى غرب از مطامع غیر اصولى رژیم اشغال گر قدس را محكوم كرده و افزودند: منطق از دنیا برچیده شده است و زبان زور حاكم شده. لبنانیها سخن از تبادل اسرا مى كنند ولى اسرائیل مى گوید اسیرى را حاضر نیست آزاد كند و حتى به منابع حیاتى لبنان حمله مى كند. و اربابان او نیز خواستار آزادى اسراى اسرائیلى هستند.

ایشان مجامع بى رمق بین المللى و عدم تحرك كشورهاى اسلامى را دو مشكل اساسى جهان دانست و خاطر نشان ساختند: مجامع بین المللى چنان خفته اند كه گویى مرده اند. سازمان ملل و شوراى امنیت هیچ خاصیتى براى مردم این دنیا ندارند. اینها تسلیم اعمال زورگویان هستند.

حضرت آیت الله مكارم شیرازى یادآور شدند: بیش از یك میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد. باید دست به دست هم بدهند و جلوى این دیو دیوانه را بگیرند. امّا جز افراد معدودى همه ساكت و خاموش هستند. امیدوارم ملتهاى مسلمانان به پا خیزند و دولتهاى اسلامى را مجبور كنند به صورت قوى با این مساله برخورد كنند در غیر این صورت این رژیم زورگو به سراغ همه آنها خواهد رفت.

معظم له در پایان با تجلیل از مقاومت ملت لبنان و حزب الله فرمودند: حزب الله لبنان در روزهاى اخیر اقداماتى انجام داد كه در طول جنگ شش روزه هیچ كشور عربى نتوانست انجام دهد و حتى نتوانستند شش روز مقاومت كنند. ولى امروز یك جمعیت كوچك ضربات سنگینى به رژیم صهیونیستى وارد كرده است. پیروزى نهایى آنها را از خداوند خواهانیم در ضمن مؤمنین مجاز هستند از یك سوم سهم مبارك امام علیه السلام براى بازسازى لبنان هزینه كنند.