تبیان، دستیار زندگی
دانش آموزان در دوره ابتدایی نیازمند پرورش استعدادها و خلاقیت هایشان هستند و این امر در ساحت های ششگانه تربیتی ، ماهیت برنامه درسی و اهداف دوره ابتدایی پیش بینی گردیده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهتمام به مدیریت جهادی، سرلوحه بازگشایی شكوهمند مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران ، جلسه كارشناس مسئولان ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران با حضور درّی رئیس آموزش و پرورش منطقه 10 ، جهان آرای معاون آموزش ابتدایی شهر تهران ، رجبی رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی ، میرجعفری معاون ابتدایی و جمعی از کارشناسان شهر تهران در محل کانون فرهنگی تربیتی سلمان منطقه 10 برگزار شد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اهتمام به مدیریت جهادی، سرلوحه بازگشایی شكوهمند مدارس

در ابتدای جلسه درّی رئیس آموزش و پرورش منطقه اظهار داشت: اهمیت دوره ابتدایی در اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین در نظام جدید آموزشی به درستی تبیین شده است .

وی گفت : دانش آموزان در دوره ابتدایی نیازمند پرورش استعدادها و خلاقیت هایشان هستند و این امر در ساحت های ششگانه تربیتی، ماهیت برنامه درسی و اهداف دوره ابتدایی پیش بینی گردیده است .

رئیس آموزش و پرورش منطقه 10 خاطر نشان کرد: توانمندسازی، منابع انسانی ، به روز رسانی تجهیزات و امکانات، توجه ویژه به فضای کالبدی مدارس ابتدایی و اهتمام ویژه به تعمیق اهداف ارزشیابی کیفی و توصیفی منجر به رشد و بالندگی دانش آموزان و همکاران این دوره و در نهایت گامی در جهت تحول بنیادین می باشد .

سپس جهان آرای تدوین برنامه های مدارس ابتدایی ، بررسی پیش نویس برنامه سالانه ، فرایند ثبت نام دانش آموزان و بازگشایی مدارس ، توسعه مراکز پیش دبستانی و بالاترین جذب نوآموز در مناطق را از فعالیت های ماندگار در عرصه تعلیم و تربیت معاونت ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران برشمرد .

وی هدف اصلی جلسه را بررسی و تحلیل برنامه های دوره ابتدایی با تاکید بر برنامه تدبیر، نظارت بر پایگاه های سنجش و توجه به برنامه ملی شهاب در مناطق مجری بیان کرد .

در ادامه رجبی رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی شهر تهران با تاکید بر 8 محور فعالیت های ابتدایی عنوان کرد : همکاران اهتمام ویژه در پرکردن فرمت برش منطقه ای داشته باشند و تمامی مدارس تهران به جز مدارس طرح تعالی ، باید برنامه سالانه تدبیر را تنظیم نمایند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش