تبیان، دستیار زندگی
سید محمد بطحایی که امروز از سوی حجت السلام روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای کابینه دولت دوازدهم معرفی شد، در دولت یازدهم اقدامات مهمی در معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش انجام داده بود..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهم ترین اقدامات ”بطحایی” زمان حضورش در دولت یازدهم

سید محمد بطحایی که امروز از سوی حجت السلام روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای کابینه دولت دوازدهم معرفی شد، در دولت یازدهم اقدامات مهمی در معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش انجام داده بود.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

مهم ترین اقدامات ”بطحایی” زمان حضورش در دولت یازدهم

به گزارش پانا، سید محمد بطحایی سابقه تدریس و مربی تربیتی و انجام کارهای اداری در سطوح مختلف آموزش و پرورش، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عضو موثر کمیته ‌ها و شوراهای تخصصی آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه را در کارنامه دارد.

برخی صحبت ها و موفقیت های وی در معاونت پشتیبانی

از طرح‌ های اجرا شده در زمان حضور او به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش می‌توان به نظام رتبه ‌بندی معلمان اشاره کرد، وی اردیبهشت ۹۴ در این رابطه گفته بود:‌ این یک طرح آغازین و نقطه شروع بسیاری از تحولات در آموزش و پرورش است. رتبه بندی معلمان دو هدف عمده ارتقای مهارت حرفه ‌ای معلمان و افزایش انگیزه را در برداشت.

بطحایی درباره تبعیض در نظام پرداخت کارکنان دولت نیز عنوان کرده بود: بسیاری از اشکالاتی که فرهنگیان در خصوص پایین بودن حقوق و مزایا در مقایسه با کارکنان سایر ادارات عنوان می ‌کنند، مورد تأیید مسئولان آموزش و پرورش و مدیران کشور است و تلاش براین است تا این فاصله ‌ها را کاهش دهیم اما باید توجه داشت که طی یک ماه یا یک سال نمی ‌توان این مشکلات را حل کرده و فاصله‌ ها را کاهش داد نوعی تبعیض در نظام پرداخت کارکنان دولت وجود دارد که این تبعیض بویژه در آموزش و پرورش که از یک سری مزایای جانبی که دیگر کارکنان برخوردار هستند بی ‌بهره است خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

بطحایی هم چنین گفته بود: ۲۰ درصد امکانات رفاهی معلمان حاصل تلاش دولت یازدهم است و آموزش و پرورش در ارایه خدمات رایگان درمان ناباروری پیشگام است.

تشکیل کارگروه برای حل مشکلات موردی بیمه طلایی فرهنگیان، ارائه ۴ مدل بسته خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان، اجرای طرح یکپارچه ‌سازی حساب مدارس، شناسایی و اجرایی کردن ۱۲زمینه برای ارتقاء بهره وری در آموزش و پرورش، افزایش بهره وری بیمه تکمیلی با اجرای روش صندوقی ۳۰ درصد، افزایش خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان نسبت به سال های قبل، اولویت آموزش و پرورش برای توسعه کلینیک ‌های دندانپزشکی از جمله اقدامات دیگر بطحایی است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی فرهنگیان