تبیان، دستیار زندگی
در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با معاون نخست وزیر و معاون امور خارجه کنگو ضمن اعلام آماده بودن مرکز توانبخشی هلال احمر ایران در کنگو برای بهره برداری، بر گسترش همکاری ها در زمینه سلامت و بهداشت و درمان تاکید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز توانبخشی هلال احمر ایران در کنگو، آماده بهره‌برداری است

در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر با معاون نخست‌وزیر و معاون امور خارجه کنگو ضمن اعلام آماده بودن مرکز توانبخشی هلال احمر ایران در کنگو برای بهره‌برداری، بر گسترش همکاری‌ها در زمینه سلامت و بهداشت و درمان تاکید شد.

بخش اجتماعی تبیان

مرکز توانبخشی هلال احمر ایران در کنگو

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با لئونارد اوکی توندو، معاون نخست‌وزیر و معاون امور خارجه کنگو با اشاره به فعالیت‌های متنوع هلال احمر ایران در حوزه‌های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، توانبخشی و.... اظهار کرد: 60 هزار امدادگر هلال احمر در بیش از  هزار پایگاه امداد و نجات فعال هستند و با توجه به شمار وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در کشور، مسئولیت اصلی هلال احمر ایران، نجات جان انسان‌ها است.

ضیائی با بیان اینکه بیش از  یکهزار آمبولانس و خودروهای تخصصی و بالگرد؛ ناوگان امداد و لجستیکی هلال‌احمر را تشکیل می‌دهد، افزود: هلال‌احمر ایران بزرگترین شبکه ارائه خدمات توانبخشی در کشور را بر عهده دارد و در بخش‌های همودیالیز و ارائه خدمات عمومی و تخصصی درمانی نیز فعال است که عمده این خدمات به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت‌های جوانان و داوطلبان هلال احمر ایران نیز اشاره کرد و افزود: آموزش همگانی مهمترین مسئولیت هلال احمر است و جمعیت با آموزش‌های همگانی، مردم را در برابر سوانح و حوادث آماده می‌کند. همچنین دانشگاه هلال احمر 30 هزار دانشجو دارد که در رشته‌های مختلف و مرتبط با خدمات هلال احمر، تحصیل می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با وزیر امور خارجه کنگو با اشاره به همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ کنگو و ارائه خدمات در مرکز درمانی هلال احمر ایران در کینشازا و همچنین آماده افتتاح بودن مرکز توانبخشی هلال ایران در این کشور گفت: گسترش فعالیت‌های درمانی هلال احمر ایران در کنگو از طریق ارسال داروهای هلال احمر ایران، راه‌اندازی مرکز همودیالیز در کنگو و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک بهداشتی و آموزشی، امکان‌پذیر است.

لئونارد اوکی توندو، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کنگو نیز در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به اینکه با فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران در سطح بین‌المللی آشناست، دستاوردها و موفقیت‌های هلال احمر ایران چه در بعد داخلی و چه در سطح بین‌المللی را تبریک گفت. وی همچنین با اشاره به همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ کنگو در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، تاکید کرد: با سوانح و حوادث طبیعی که اخیرا در کنگو رخ داده، در حوزه امداد نیز به تجربیات و کمک‌های هلال احمر ایران نیاز داریم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی با بیان اینکه جمعیت بالایی در پایتخت کنگو ساکن هستند که اکثر آنها از خانواده‌های نیازمند محسوب می‌شوند، خواستار گسترش خدمات درمانی هلال احمر ایران در پایتخت این کشور شد.


منبع: ایسنا