تبیان، دستیار زندگی
«سید محمد بطحایی» گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش وپرورش است، وی در کارنامه کاری خود فعالیت در پُست های مدیریتی آموزش وپرورش و سرپرستی این وزارتخانه را دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مروری بر کارنامه کاری «بطحایی» و ۴۶ برنامه برای حل مسائل آموزش و پرورش

«سید محمد بطحایی» گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش است، وی در کارنامه کاری خود فعالیت در پُست های مدیریتی آموزش وپرورش و سرپرستی این وزارتخانه را دارد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

مروری بر کارنامه کاری «بطحایی» و ۴۶ برنامه برای حل مسائل آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی که امروز به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد برنامه هایش را در ۴۶ عنوان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، «سید محمد بطحایی» گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است.

وی با حضور علی اصغر فانی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی انتخاب شد و پس از برکناری فانی تا معرفی وزیر جدید، مدتی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش فعالیت کرد.

«بطحایی» در خردادماه سال ۱۳۴۲ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی با گرایش مدیریت مالی و دکترای مدیریت آموزشی با گرایش اقتصاد سنجی  است.

بخشی از سوابق کاری «بطحایی» بدین شرح است: سابقه تدریس و مربی تربیتی و انجام کارهای اداری در سطوح مختلف آموزش و پرورش، معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عضو موثر کمیته ها و شوراهای تخصصی آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه.

از طرح های اجرا شده در زمان حضور او به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش می توان به نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد، وی اردیبهشت ۹۴ در این رابطه گفته بود:  این یک طرح آغازین و نقطه شروع بسیاری از تحولات در آموزش و پرورش است. رتبه بندی معلمان دو هدف عمده دارد که شامل ارتقای مهارت حرفه ای معلمان و افزایش انگیزه آنهاست. تصور ذهنی معلمان از نظام رتبه بندی بر اساس پیشنهاداتی است که قبلا در رابطه با این نظام مطرح بود در حالیکه هنوز شاخص های رتبه بندی را ابلاغ نکرده ایم و شاخص ها در حال تهیه است.

بطحایی درباره تبعیض در نظام پرداخت کارکنان دولت نیز عنوان کرده بود: بسیاری از اشکالاتی که فرهنگیان در خصوص پایین بودن حقوق و مزایا در مقایسه با کارکنان سایر ادارات عنوان می کنند، مورد تأیید مسئولان آموزش و پرورش و مدیران کشور است و تلاش براین است تا این فاصله ها را کاهش دهیم اما باید توجه داشت که طی یک ماه یا یک سال نمی توان این مشکلات را حل کرده و فاصله ها را کاهش داد نوعی تبعیض در نظام پرداخت کارکنان دولت وجود دارد که این تبعیض بویژه در آموزش و پرورش که از یک سری مزایای جانبی که دیگر کارکنان برخوردار هستند بی بهره است خودش را بیشتر نشان می دهد.

وی سال ۱۳۹۲ و در دولت یازدهم، در زمان سرپرستی علی اصغر فانی در ابتدا به عنوان مشاور امور برنامه ریزی و هماهنگی وزیر آموزش و پرورش منصوب شد و ۳ روز بعد از اخذ رأی اعتماد فانی از مجلس از سوی وی به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی منصوب شد.

بطحایی در ارتباطش با فانی به عنوان یکی از ضلع اصلی بدنه وزارتی محسوب می شد و شاید به همین دلیل بود که چند وقت بعد و در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۹۳، وی به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت این وزارتخانه منصوب شد.

حکم سرپرستی بطحایی اول مرداد ماه ۹۳ تبدیل به معاونت شد.

بعد از ترمیم کابینه توسط آقای رئیس جمهور در سال ۹۵ و کنار رفتن علی اصغر فانی از وزارت آموزش و پرورش، رئیس جمهور طی حکمی سیدمحمد بطحایی که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بود را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

او سالها معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهم ترین نهاد قانون گذاری در وزارتخانه بوده و هم چنین معاونت برنامه ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور، مدیریت واحدهای آموزشی، معلمی٬ دبیری و امور تربیتی را نیز در کارنامه خود دارد.

عضویت در کمیته های تخصصی در حوزه های برنامه ریزی درسی٬ برنامه های توسعه٬ پژوهش های آموزشی و مشارکت در ده ها طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه ی آموزش و پرورش از دیگر سوابق وی است.

هم چنین او در کارنامه خود تدریس دروس روش تحقیق٬ مدیریت٬ سنجش و ارزشیابی در دوره های آموزش عالی را نیز دارد.

سید محمد بطحایی دارای مدرک کارشناسی برنامه ریزی آموزشی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی است.

برای دانلود برنامه های سیدمحمد بطحایی ابنجا کلیک کنید.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی فرهنگیان