تبیان، دستیار زندگی
ود سیستم یکپارچه اداری و مالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف ایجاد سیستم اتوماسیون اداری و ارائه اینترنتی مجموعه فعالیت های علمی این دفتر ایجاد می شود. به گزارش مهر مدیر برنامه ریزی و توسعه دفتر فناوری اطلاعات د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیستم اتوماسیون اداری و علمی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم راه اندازی می شود

سیستم یکپارچه اداری و مالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف ایجاد سیستم اتوماسیون اداری و ارائه اینترنتی مجموعه فعالیت های علمی این دفتر ایجاد می شود.

به گزارش مهر مدیر برنامه ریزی و توسعه دفتر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  با اعلام این خبر گفت: براساس مجوز دولت می توان تا 4 درصد بودجه های دولتی را برای گسترش آی تی و آی سی تی هزینه کرد ، بر همین اساس این دفتر برنامه مختلف را برای گسترش فناوری رایانه ای طراحی کرده است.

حجت الاسلام "نظرزاده" افزود: در سال گذشته، سیستم اتوماسیون اداری در مراکز اداری این دفتر در شهر قم ایجاد شده بود و در نظر است که این سیستم در سال جاری در شعبات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خراسان و اصفهان ایجاد شود تا اطلاعات یکپارچه اداری برای این مجموعه فراهم شود. همچنین مجموعه اطلاعات (دیتاها) موجود در این دفتر نیز در این مجموعه قرار گرفته و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این مجموعه حجم عظیمی از اطلاعات خواهد بود که در این دفتر تهیه شده که برخی از آنها نیز به صورت انحصاری دراختیار این دفتر است.

وی گفت: فعال تر کردن مبحث آموزش مجازی برای روحانیون خارج از شهر قم با هدف تقویت توان علمی و تبلیغی، امکان برگزاری ویدئو کنفرانس های بین المللی یا داخلی، برگزاری جلسات آموزشی - پژوهشی برای دانش پژوهان و توجیهی برای مدیران نیز از اهداف دیگر تاسیس این دفتر در ایجاد این مرکز خواهد بود.

"نظر زاده" افزود: اصطلاح نامه و فرهنگ نامه جامع علوم اسلامی در شاخه های مختلف علوم انسانی مانند فقه، اصول، تفسیر و قرآن در این دفتر تدوین شده و در نظر است که در مرحله اول به صورت سی دی و در مرحله دوم در قالب سایت اینترنتی منتشر و در دسترس علوم قرار گیرد.