تبیان، دستیار زندگی
امروزه گستردگی شبکه های اجتماعی و آگهی های تبلیغاتی باعث می شود اطلاعات نادرست زیادی در مورد مواد غذایی بگیریم و درک و دریافت متفاوتی نسبت به مواد غذایی پیدا کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گول سالم بودن این مواد غذایی را نخورید

امروزه گستردگی شبکه‌های اجتماعی و آگهی‌های تبلیغاتی باعث می‌شود اطلاعات نادرست زیادی در مورد مواد غذایی بگیریم و درک و دریافت متفاوتی نسبت به مواد غذایی پیدا کنیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

آبمیوه

با برخی مواد غذایی ناسالمی که تصورمی شود سالم هستند آشنا شوید.

آبمیوه

آبمیوه یکی از بدترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید مصرف کنید. اگر هوس یک خوراکی میوه خوش‌طعم کرده‌اید، بهترین گزینه، خوردن یک تکه میوه است. میوه‌ها حاوی فیبر هستند، اما آبمیوه حتی اگر 100 درصد طبیعی باشد، فقط حاوی قندهاست.⁠

محصولات غذایی بدون قند

بیشتر محصولات غذایی بدون قند حاوی قندهای مصنوعی هستند که به دلیل داشتن اسپارتام، سرطان‌زا بوده و برای سلامت مضر هستند. هرچند برخی محصولات هم هستند که در آن‌ها از منابع قندی طبیعی مانند گیاه آگاو استفاده می‌شود، با این حال بهتر است به دنبال تهیه محصولاتی باشید که به‌هیچ‌وجه قند ندارند.

ماست‌های طعم‌دار

به دو دلیل بهتر است ماست‌های ساده با طعم طبیعی را بر ماست‌های میوه‌ای و طعم‌دار ترجیح بدهید. دلیل اول این که به احتمال زیاد میوه طبیعی در این ماست‌ها وجود ندارد و دلیل دوم این که این نوع ماست‌ها حاوی قند بسیار بیشتری هستند.

میوه‌های خشک

بیشتر محصولات غذایی بدون قند حاوی قندهای مصنوعی هستند که به دلیل داشتن اسپارتام، سرطان‌زا بوده و برای سلامت مضر هستند. هرچند برخی محصولات هم هستند که در آن‌ها از منابع قندی طبیعی مانند گیاه آگاو استفاده می‌شود، با این حال بهتر است به دنبال تهیه محصولاتی باشید که به‌هیچ‌وجه قند ندارند

این نوع میوه‌ها علاوه بر مواد نگهدارنده‌ای که به آن‌ها اضافه می‌شود حاوی قند فراوانی هستند. به‌عنوان مثال یک بسته انبه خشک حاوی 27 گرم قند است. قبل از خرید میوه‌های خشک، ارزش غذایی آن‌ها را بررسی کنید. همچنین خشک کردن میوه، برخی آثار منفی را در مواد مغذی آن‌ها به جای می‌گذارد که مهم‌ترین آن، کاهش یا حذف برخی ویتامین‌ها (ازجمله ویتامین C و اسیدفولیک) است.

محصولات غذایی بدون چربی

طبق بررسی که در انگلستان انجام شد محصولات غذایی کم‌چرب یا بدون چربی می‌توانند حاوی 10 درصد کالری بیشتر و 40 درصد قند اضافی باشند. چربی‌ها معمولاً طعم‌دهنده غذا هستند و وقتی چربی از مواد غذایی حذف می‌شود، طعم غذا نیز از بین می‌رود. شرکت‌های تولیدکننده محصولات غذایی با اضافه کردن قندها و طعم‌های افزودنی، نبود چربی را جبران می‌کنند.

پاپ کورن ماکروویوی

ترکیبات مضر زیادی در این پاپ کورن‌ها وجود دارد. برنج بوداده یا پاپ کورنی که روی اجاق تهیه می‌شود بهترین گزینه برای جایگزینی با این پاپ کورن‌های مضر هستند، زیرا می‌توان در تهیه آن‌ها میزان روغن و کره را کنترل کرد و نگران اضافه شدن چربی‌های ترانس به آن‌ها نبود.


منبع: جام جم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.