تبیان، دستیار زندگی
ژاپن از اجرای مانورهای هوایی مشترک با بمب افکن های مافوق صوت آمریکا در آسمان ژاپن و در نزدیکی شبه جزیره کره خبر داد. در همین حال، تنش ها در این منطقه در بحبوحه آزمایش های موشکی ادامه دار کره شمالی به شدت افزایش یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مانور جنگنده‌های ژاپن با بمب‌افکن‌های آمریکایی

ژاپن از اجرای مانورهای هوایی مشترک با بمب‌افکن‌های مافوق صوت آمریکا در آسمان ژاپن و در نزدیکی شبه جزیره کره خبر داد. در همین حال، تنش‌ها در این منطقه در بحبوحه آزمایش‌های موشکی ادامه‌دار کره‌شمالی به شدت افزایش یافته است.

بخش سیاست تبیان

مانور جنگنده‌ها

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، شاخه هوایی "نیروهای دفاع از خود ژاپن" اعلام کرد، این رزمایش‌ها در اطراف جزیره "کیوشو" در جنوب ژاپن با مشارکت دو بمب‌افکن "بی-۱بی لنسر" نیروی هوایی آمریکا و دو جنگنده "اف‌-۲" ژاپن انجام شد.

کره‌شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد، حمله به پایگاه هوایی آمریکا در گوآم را مدنظر دارد. این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت هرگونه تهدید از جانب پیونگ‌یانگ با "آتش و خشم" پاسخ داده می‌شود.

پایگاه هوایی "اندرسون" در گوآم محل نگهداری بمب‌افکن‌های بی۱ آمریکا مستقر در آسیا اقیانوسیه است. هواپیماهای آمریکا که قادر به حمل بمب‌های اتمی هستند، پس از رزمایش‌ها با ژاپن یک مانور جداگانه با نیروهای کره‌جنوبی برگزار کردند.


منبع: ایسنا