تبیان، دستیار زندگی
درحالی که پس از نامه رئیــــس جمهــور در ۱۷اردیبهشت امسال برای احیای سازمان ملی جوانان کشور، امید می رفت این قفل قدیمی با کلید نامه حسن روحانی باز شود، روز گذشته وزیر ورزش جوانان آب پاکی را روی دست منتقدان ۶ساله انحلال این سازمان و تشکیل وزارت ورزش و جوا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آب پاکی وزیر روی دست جوانان؛ ورزش جدا نمی‌شود

درحالی‌که پس از نامه رئیــــس‌جمهــور در ۱۷اردیبهشت امسال برای احیای سازمان ملی جوانان کشور، امید می‌رفت این قفل قدیمی با کلید نامه حسن روحانی باز شود، روز گذشته وزیر ورزش جوانان آب پاکی را روی دست منتقدان ۶ساله انحلال این سازمان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان ریخت و گفت: «‌تفکیک بخش جوانان از ورزش منتفی است و در دولت دوازدهم حوزه جوانان همراه با ورزش در ساختار این وزارتخانه خواهد‌ماند.‌»

بخش اجتماعی تبیان
وزیر

به گزارش تبیان به نقل از همشهری، به این ترتیب نامه دستور رئیس‌جمهور به رئیس سازمان اداری و استخدامی كشور برای احیای مجدد سازمان ملی جوانان، 3‌ماه هم دوام نیاورد. آنطور كه خبرگزاری مهر به نقل از مسعود سلطانی‌فر نوشته، او توضیح بیشتری درباره دلیل این تصمیم و سرنوشت دستور رئیس‌جمهور نداده و تنها ابراز امیدواری كرده كه همه معاونت‌های این وزارتخانه به جوانان توجه كنند.

این در حالی است كه معاون گودرزی در امور جوانان 7خرداد امسال از تدوین لایحه تشكیل سازمان ملی جوانان و تفكیك آن از وزارت ورزش خبر داده بود. محمد‌رضا رستمی كه شاید امیدوار بود احیای این سازمان به تشكیل دولت جدید برسد، سوم مرداد گفت: «با توجه به تعطیلی مجلس، تصویب لایحه و احیای سازمان ملی جوانان به زمان معرفی وزرا نخواهد‌رسید.»

به‌نظر می‌رسد كه این موضوع در مجلس نیز با موانعی مواجه باشد. چه اینكه در كمیسیون اجتماعی با احیای این سازمان موافقت شده اما اعضای كمیسیون فرهنگی به آن رأی نداده‌اند. اما آنچه حالا وزیر ورزش و جوانان اعلام كرده، هیچ اشاره‌ای به مخالفت مجلس ندارد و تصمیم دولت در این زمینه است؛ تصمیمی كه با دستور 3‌ماه قبل رئیس‌جمهور در تضاد است.

سازمان ملی جوانان كه از سال 1379تشكیل شد، برای چند سالی به‌عنوان جایگزین شورای‌عالی جوانان متصدی اصلی رسیدگی به امور جوانان بود. اما دی‌ماه سال‌1389 نمایندگان مجلس طرح ادغام این سازمان با سازمان تربیت بدنی را در مجلس تصویب كردند. محمود احمدی‌نژاد با این تصمیم مخالف بود و حتی با تأخیر در معرفی وزیر جدید برای این وزارتخانه به آن اعتراض كرد. بعد‌ها عده زیادی از كارشناسان هشدار دادند ادغام این دو سازمان باعث به حاشیه رفتن مسائل جوانان و قرار گرفتن آنها در سایه ورزش می‌شود.

پس از آن مسئولان و مدیران زیادی در دولت از اهمیت این تفكیك صحبت كردند اما هرگز چنین اتفاقی نیفتاد. حالا و با خبر جدید وزیر ورزش به‌نظر می‌رسد این موضوع برای چند سال دیگر هم به تأخیر بیفتد؛ شاید تا نامه‌ای دیگر و دستوری دیگر... .


منبع : همشهری