تبیان، دستیار زندگی
در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با مدیر و معاون مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری های مشترک میان هلال احمر ایران و فدراسیون تاکید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار ضیائی با مدیر و معاون منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر

در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با مدیر و معاون مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری های مشترک میان هلال احمر ایران و فدراسیون تاکید شد.

بخش اجتماعی تبیان

دیدار و گفت و گو

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با خاویار کاسیانوس؛ مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و مارتین فالر؛ معاون مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه  فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به فعالیت‌های متنوع هلال احمر ایران در حوزه‌های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، توانبخشی و .... اظهار کرد: 60 هزار امدادگر هلال احمر در بیش از  هزار پایگاه امداد و نجات فعال هستند و با توجه به شمار وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در کشور، مسئولیت اصلی هلال احمر ایران، نجات جان انسان‌ها است.

ضیائی با بیان اینکه بیش از هزار آمبولانس و خودروهای تخصصی و بالگرد؛ ناوگان امداد و لجستیکی هلال‌احمر را تشکیل می‌دهد، افزود: هلال‌احمر ایران، بزرگترین شبکه ارائه خدمات توانبخشی در کشور را بر عهده دارد و در بخش‌های همودیالیز و ارائه خدمات عمومی و تخصصی درمانی نیز فعال است.

وی در ادامه به فعالیت‌های جوانان و داوطلبان هلال احمر ایران نیز اشاره کرد و افزود: آموزش همگانی، مهمترین مسئولیت هلال احمر است و جمعیت با آموزش های همگانی، مردم را در برابر سوانح و حوادث آماده می‌کند.

ضیائی افزود: علاوه بر تولید وسایل یکبار مصرف پزشکی از جمله فیلترهای دیالیز و سرنگ‌های یکبار مصرف، بیش از 80 قلم دارو در کارخانه‌های داروسازی هلال تولید می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر به خدمات متنوع هلال احمر کشورمان در سطح بین‌المللی نیز اشاره و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران در 14 کشور جهان، خدمات درمانی ارائه می‌دهد و در پوشش حوادثی چون سیل و زلزله و ... در کشورهای دنیا، با فدراسیون همکاری خوبی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر به خدمات متنوع هلال احمر کشورمان در سطح بین‌المللی نیز اشاره و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر  ایران در 14 کشور جهان، خدمات درمانی ارائه می‌دهد و در پوشش حوادثی چون سیل و زلزله و ... در کشورهای دنیا، با فدراسیون همکاری خوبی دارد. دکتر ضیائی با بیان اینکه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارای سوانح و چالش‌های بسیاری است، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر ایران از همکاری با فدراسیون و فعالیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه استقبال می‌کند.

خاویار کاسیانوس؛ مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز در این دیدار با بیان اینکه فدراسیون، 38 جمعیت ملی را در منطقه آسیا و اقیانوسیه تحت پوشش خود دارد، تاکید کرد: هدف ما، توسعه همکاری‌ها با جمعیت هلال احمر ایران به دلیل بزرگی و ظرفیت این جمعیت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرصت‌های زیادی برای همکاری‌های مشترک میان هلال احمر ایران و فدراسیون وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای توسعه روابط با جمعیت هلال احمر ایران می‌توانیم در زمینه کمک‌های اولیه، جست‌وجو و نجات، آموزش‌های همگانی، برگزاری کارگاه های آموزشی، تبادل دانش و تجربیات در حوزه بهداشت و درمان و خدمات توانبخشی که از حوزه‌های بسیار مهم بوده و در کشور افغانستان نیز به شدت مورد نیاز است، همکاری بسیار ویژه‌ای داشته باشیم.

کاسیانوس کمک به تقویت و ظرفیت‌سازی سایر جمعیت‌های ملی در منطقه را نیز از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک میان هلال احمر ایران و فدراسیون اعلام کرد و افزود: همکاری در زمینه منابع انسانی و بهره‌مندی از پرسنل توانمند هلال احمر ایران در اجرای عملیات‌ها و برنامه‌های فدراسیون می تواند از زمینه‌های همکاری مشترک میان جمعیت ایران و فدراسیون باشد.

وی تاکید کرد: تجربه هلال احمر ایران بسیار گرانقدر  و با ارزش است بنابراین ما مایلیم از این تجربیات استفاده بیشتری داشته باشیم.

مارتین فالر؛ معاون مدیر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز در این دیدار با اشاره به امضای یادداشت تفاهم هلال احمر ایران و فدراسیون در سال 2013 در زمینه لجستیک، آموزش و امداد و نجات، خاطرنشان کرد: در جلسات و عملیات‌های مختلف فدراسیون، هلال احمر ایران حضوری فعال داشته که این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، فالر با بیان اینکه می‌توانیم همکاری‌های قبلی با هلال احمر ایران را گسترش دهیم، تاکید کرد: همکاری پایدار هلال احمر ایران و فدراسیون می‌تواند در زمینه اجرای پروژه‌های بین‌المللی، تبادل تجربه، بهره‌مندی از پرسنل توانمند هلال احمر ایران و آموزش‌های مختلف، بیش از پیش تقویت شود.

منبع: ایسنا