تبیان، دستیار زندگی
ست ساخت حجره های جدید حوزه علمیه ولی عصر بناب (ع) به علت مشکلات مالی متوقف شده است، این در حالی است که در این حوزه نزدیک به 400 طلبه مشغول به تحصیل هستند. به گزارش مهر مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بناب گفت: حوزه علمیه بن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه علمیه بناب برای سطوح عالی با کمبود استاد مواجه است

ساخت حجره های جدید حوزه علمیه ولی عصر بناب (ع) به علت مشکلات مالی متوقف شده است، این در حالی است که در این حوزه نزدیک به 400 طلبه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش مهر مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بناب گفت: حوزه علمیه بناب از سال 59 فعالیت خود را آغاز کرده و از 6 سال پیش، ساختمان جدید این حوزه بنا شده است. 400 طلبه در این حوزه در پایه های یک تا هشت مشغول به تحصیل بوده و تعدادی از آنها نیز در بیش از یکصد حجره این مدرسه سکونت دارند.

حجت الاسلام عبدالحمید باقری افزود: 12 مدرس، بیش از 15 استاد، 5 دستگاه رایانه و کتابخانه ای بزرگ از امکانات این مدرسه علمیه است. نزدیک به 70 حجره نیز در دست ساخت بوده و چند کولر نیز برای کتابخانه ، مسجد و قسمت های اداری مدرسه تهیه شده که به زودی نصب خواهد شد، سیستم گرمایی نیز شوفاژ است که با گاز کار می کند.

وی افزود: ساخت حجره ها به علت مشکلات مالی تقریبا متوقف شده است و با توجه به نوساز بودن مکان، وام ها و دیون متعددی وجود دارد که به مرور باید پرداخت شود. یکی دیگر از مشکلات این حوزه، نداشتن استاد برای سطوح عالی است به طوری که اساتید موجود تنها یک چهارم نیاز را برطرف می کنند.