تبیان، دستیار زندگی
ست مدیر حوزه علمیه شبستر گفت: استقبال خواهران شبستری برای تحصیل علوم حوزوی فراوان است ولی این شهر حوزه علمیه خواهران ندارد که امیدواریم با مساعدت رئیس جمهور این مشکل برطرف شود. حجت الاسلام" کمال آقا پور" در گفتگو با خبرنگار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد حوزه علمیه خواهران در شبستر ضروری است

مدیر حوزه علمیه شبستر گفت: استقبال خواهران شبستری برای تحصیل علوم حوزوی فراوان است ولی این شهر حوزه علمیه خواهران ندارد که امیدواریم با مساعدت رئیس جمهور این مشکل برطرف شود.

حجت الاسلام" کمال آقا پور" در گفتگو با خبرنگار حوزوی مهر گفت: ساختمان این مدرسه در سال 64 ساخته شده ولی فعالیت این مرکز از سال 78 آغاز شده است. هم اکنون 36 طلبه در پایه های یک تا سه در آن مشغول به تحصیل هستند و در سال آینده تحصیلی نیز دروس پایه چهار به طلاب ارائه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) شبستر افزود: 16 حجره، 2 مدرس، 6 استاد، کتابخانه ای با دو هزار عنوان کتاب، یک دستگاه رایانه برای فعالیت های اداری و سیستم گرمایی شوفاژ از امکانات این حوزه بوده و این مکان فاقد سیستم خنک کننده کولر یا پنکه است.

وی افزود: استقبال فراوان خواهران برای کسب علوم حوزوی در این شهرستان و نبودن حوزه علمیه خواهران یکی از مهمترین مشکلات این شهر است. این نیاز طی نامه ای به استاندار محترم جهت ارائه به ریاست جمهور در سفر خود به این استان اعلام شده است که امیدواریم برای حل این مشکل اقدام مناسب صورت بگیرد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) شبستر گفت: فضای آموزشی حوزه برادران نیز کوچک است و در صورت تامین بودجه برای ساخت، امکان دریافت زمین از مراکز مختلف وجود دارد. در کنار این موضوع، مکان فعلی نیازمند بازسازی و نوسازی است که این مشکل نیز نیازمند بودجه است.