تبیان، دستیار زندگی
ولوو، خودروسازی سوئدی می گوید حرکت پرش گونه کانگوروها باعث سردرگمی خودروهای خودران این شرکت و ناتوانایی آنها در شناسایی این حیوانات می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کانگوروهای حادثه ساز!

ولوو، خودروسازی سوئدی می‌‌گوید‌ حرکت پرش‌‌گونه کانگوروها باعث سردرگمی خودروهای خودران این شرکت و ناتوانایی آنها در شناسایی این حیوانات می‌شود.

بخش دانش و زندگی تبیان
کانگورو

سامانه شناسایی حیوانات بزرگ این شرکت می‌تواند آهو، گوزن شمالی و گوزن‌‌های کانادایی را تشخیص دهد ولی آزمایش‌‌های اولیه‌‌ای که در استرالیا انجام شد، نشان می‌دهد این سامانه توانایی سازگاری با روش حرکت منحصر به فرد کانگوروها را ندارد.

کوین مک‌‌کن‌، مدیر اجرایی شرکت ولوو در استرالیا می‌‌گوید این نتایج در هنگام آزمایش و تکمیل فناوری خودروهای بدون راننده این شرکت به دست آمده است ولی تا زمان ورود اتومبیل‌های خودران شرکت ولوو به بازاردر سال 2020 این مشکل حل می‌‌شود. هر شرکتی که در زمینه خودروهای خودران فعالیت می‌‌کند، باید سامانه‌‌‌های خود را ارتقا دهد تا بتواند این مشکل را حل کند. ما مهندسان خود را به استرالیا آوردیم تا درباره حرکت حیوانات اطلاعاتی گردآوری کنند که به درک بیشتر کامپیوترها در این زمینه منجر شود.

دیوید پیکت،‌ مدیر فنی ولوو در استرالیا در تشریح دلایل این مشکل گفت: سامانه شناسایی اجسام این شرکت، از زمین به عنوان نقطه مرجع استفاده می‌‌کرد و در نتیجه تشخیص مقدار فاصله به دلیل پرش‌های کانگورو، مشکل بود. پیکت معتقد است کانگورو وقتی به هوا می‌‌پرد دورتر و وقتی روی زمین است، نزدیک‌تر به نظر می‌‌رسد.

سامانه شناسایی حیوانات بزرگ این شرکت می‌تواند آهو، گوزن شمالی و گوزن‌‌های کانادایی را تشخیص دهد ولی آزمایش‌‌های اولیه‌‌ای که در استرالیا انجام شد، نشان می‌دهد این سامانه توانایی سازگاری با روش حرکت منحصر به فرد کانگوروها را ندارد

مک‌‌کن افزود:‌ سیستم‌‌های هدایت اتومبیل‌‌های خودران همچنان در حال رشد و توسعه است. فناوری خودروهای بدون‌‌راننده هنوز کامل نشده است و فناوری تشخیص کانگوروها، بخشی از این فرایند است. او درباره آینده این خودروها در شرکت ولوو گفت:‌ ما در حال ساخت خودرویی هستیم که می‌‌تواند وجود کانگوروها و حرکت آنها را تشخیص دهد. قبل از اینکه خودروی ولوو در یک منطقه حفاظت شده در کانبرا آزمایش و وجود مشکل تشخیص کانگوروها در این سامانه معلوم شود، ‌در مناطقی از سوئد که محل زیست گوزن‌های شمالی بود، آزمایش شده بود.

کانگوروها بیش از هر حیوان دیگری در استرالیا حادثه به بار می‌آورند هرچند اغلب این حوادث شدید نیستند. (جانوران کیسه‌‌دار در مجموع عامل90 درصد تصادفات بین حیوانات و وسایل نقلیه هستند.)‌

سخنگوی شرکت رابرت بوش استرالیا که در زمینه توسعه فناوری‌‌های ماشین‌های بدون راننده فعالیت می‌‌کند، می‌‌گوید سامانه آن‌ها از نظر تئوری می‌تواند کانگوروها را تشخیص دهد. امی‌‌کا در این باره می‌گوید: ‌اگرچه این سامانه هنوز در مناطق زندگی،‌ کانگوروها امتحان نشده است اما مواردی از برخورد با قوهای سیاه وجود داشت و در نتیجه مجبور شدیم قابلیت تشخیص حیوانات را در خودروها تقویت کنیم.

ولوو می‌خواهد تا سال 2020 خودروهای بدون‌‌سرنشین خود را وارد بازار کند و تضمین کرده است که تا آن زمان، خودروهای این شرکت هیچگونه تلفات یا آسیب جدی پدید نیاورند. فرایند توسعه و رشد این محصول باید در مجموع تمامی وضعیت‌‌ها و حالات ممکن را در نظر بگیرد.


منبع: مجله دانشمند