تبیان، دستیار زندگی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ارتقای سلامت و بهداشت جامعه بدون همكاری آموزش وپرورش راغیرممكن توصیف كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتقای سلامت و بهداشت جامعه بدون همكاری آموزش و پرورش، امكان پذیر نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ارتقای سلامت و بهداشت جامعه بدون همكاری آموزش و پرورش را غیرممكن توصیف كرد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

ارتقای سلامت و بهداشت جامعه بدون همكاری آموزش و پرورش، امكان پذیر نیست

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با موضوع آموزش كودكان دارای بیماری های صعب العلاج در ساختمان مركزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ضمن تبریك روزخبرنگار، به اصحاب رسانه و تقدیر از آنان گفت: مهم تر از انعقاد تفاهم نامه ، عمل طرفین به تعهدات است كه خوشبختانه وزارت آموزش وپرورش در سال های اخیر به تعهدات خود در 4 تفاهم نامه امضا شده بین 2 وزارتخانه كاملا عمل نموده و از این جهت صمیمانه از دكتر دانش آشتیانی و دكتر فانی تشكر می كنم.

قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه بدون همكاری و بهره گیری از آموزش و رورش امكان پذیر نیست و اساس كار بهداشت و سلامت در آموزش وپرورش صورت می گیرد.

وی اظهاركرد: هدف كلی ما سلامت روح و جسم مردم جامعه است و نتایج  طرح هایی كه امروز در دست اجراست در دهه‌های آینده، مشاهده خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطرنشان كرد: همه كسانی كه در دولت تدبیر و امید هستند و یا در آینده عهده دار مسئولیت خواهند شد، باید مراقب سلامت مردم باشند، زیرا توسعه و پیشرفت كشور بدون ارتقای سلامت ، امكان پذیر نیست.

وی ادامه داد: امیدوارم نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان اجرایی شود ، هرچند آموزش و رورش در این زمینه تلاش می كند ،‌اما لازم است همه دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در اجرای این طرح به آموزش وپرورش كمك كنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حمایت خود از آموزش و رورش در خصوص تصویب بودجه 96 در مجلس شورای اسلامی، اظهار كرد: باید تلاش شود به جای محفوظات، توانمندی های دانش آموزان  ارتقا یابد تا مشكلات و گرفتاری های حوزه فرهنگ كاهش یابد و از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی با اشاره به نزدیك شدن فصل بازگشایی مدارس و سختگیری در باره بوفه های مدارس گفت: از آموزش و رورش تقاضا دارم  بیش از پیش  به سلامت دانش آموزان و مسئله افزایش وزن، قند، چربی و...  مصرف تنقلات توسط آنان توجه نماید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به وجود یك میلیون و 270 هزار سفیر سلامت در مدارس، خاطرنشان كرد: حداقل نتیجه اجرایی این طرح، نهادینه شدن آموزش های بهداشتی در دانش آموزان است.

وی با اشاره به تفاهم نامه امروز كه بین 2 وزارتخانه امضا شد، آن را امری بسیار ارزشمندی دانست كه موجب رفع اضطراب ودغدغه های دانش آموزان و اولیای آنان خواهد شد و گفت: این كار،  رنج عقب ماندن از تحصیل در دانش آموزان دارای بیماری های صعب العلاج را برطرف می كند و آنها احساس حمایت روحی و معنوی خواهند كرد.

قاضی زاده هاشمی بیان كرد: امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم به این تفاهم نامه ها ، قوت بیشتری ببخشیم و برنامه های جدیدی را در حوزه بهداشت ارائه دهیم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش