تبیان، دستیار زندگی
شد گرهمایی اساتید اعزامی به حوزه های خارج از کشور با حضور قائم مقام سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور برگزار شد. به گزارش مهر، قائم مقام سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور در این گردهمایی گفت: ورود به حوزه های...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرهمایی اساتید اعزامی به حوزه های خارج از کشور برگزار شد

گرهمایی اساتید اعزامی به حوزه های خارج از کشور با حضور قائم مقام سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور برگزار شد.

به گزارش مهر، قائم مقام سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور در این گردهمایی گفت: ورود به حوزه های علمیه با هدف و آرمانی خاص صورت می گیرد و با ورود به مدارس معمولی که بر اساس عادت و روزمرگی است تفاوت دارد، اگر استاد در سال های اول کم حوصله بوده و نتواند پاسخگو باشد طلاب در این زمینه بدبین می شوند.

حجت الاسلام مهدی پور اضافه کرد: اساتید به امانت های بزرگی که در اختیار آنها قرار می گیرد جهت دهند و از افراط و تفریط در گرایش های فکری جلوگیری کنند. در فضای باز حوزه اختلاف عقیده کم نیست و طلاب باید در سال های اول بر این شرایط غلبه کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسایل اعتقادی و فکری خاطر نشان کرد: باید اساتید با رفتار و گفتار خود مسایل اعتقادی مخصوصا توحید را در طلاب بارور کنند و در متن تمام علوم حوزوی توحید یادآوری شود زیرا توحید باورکردنی است، اگر توحید طلبه در همه ابعاد کامل نباشد جز ضرر و زیان به دین چیزی نخواهد رسید.

قائم مقام سازمان مدارس علمیه خارج از کشور، نظم و انضباط را از ویژگی یک استاد موفق برشمرد و افزود: نظم و اهمیت به زمان باید تبدیل به فرهنگ عمومی در جامعه شود، اگر برای استاد حتی یک دقیقه هم ارزش داشته باشد، شاگرد نیز هنگام ورود به جامعه برای زمان ارزش قایل می شود.

حجت الاسلام مهدی پور خاطرنشان کرد: باید طلاب توجه کنند که علم حجاب آنها نشود و غرور و تکبر آنها را فرا نگیرد و بدانند در اقیانوس معارف دینی، حتی پس از صدها سال درس خواندن هنوز در ساحل قرار دارند.