تبیان، دستیار زندگی
درمان و آموزش پزشكی در ساختمان مركزی وزارت بهداشت با تقدیر از همكاری های خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در 4 ساله اخیر، اظهاركرد: در هر كشوری ، مردم نسبت به دولت ها، حقوقی دارند از جمله، حقّ آزادی، حقّ حیات و حقوق های پایه كه دولت ها موظف به ادای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد کلاس های آموزشی برای دانش آموزان با بیماری های خاص

وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

ایجاد کلاس های آموزشی برای دانش آموزان با بیماری های خاص

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، صبح امروز فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در ساختمان مركزی وزارت بهداشت با تقدیر از همكاری های خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در 4 ساله اخیر، اظهاركرد: در هر كشوری ، مردم نسبت به دولت ها، حقوقی دارند از جمله، حقّ آزادی، حقّ حیات و حقوق های پایه كه دولت ها موظف به ادای آن هستند و در سطح بالاتر، حقوق شهروندی است كه شامل آموزش و سلامت، می شود .

وی، دو موضوع آموزش و سلامت را زیربنای توسعه و پیشرفت هر كشوری دانست و افزود: همواره  تلاش می كنیم شهروندان از حقوق آموزش و سلامت برخوردار شوند و معتقدیم لازمه آموزش با كیفیت، وجود دانش آموزان سالم است، بنابراین رشد علمی دانش آموزان بستگی به میزان سلامت آن ها دارد .

دكتر دانش آشتیانی همكاری بین دو وزارتخانه را با اهمیت، توصیف و تصریح كرد: موضوع تفاهم نامه امروز، آموزش دانش آموزان دارای بیماری های خاص و صعب العلاج است، زیرا آموزش دانش آموزان مذكور، یكی از دغدغه های اصلی والدین و خود دانش آموزان است كه علاوه بر مشكلات ناشی از بیماری، تحصیل آن ها به دغدغه اصلی تبدیل شده است .

وزیرآموزش وپرورش گفت: در بازدیدی كه از شهر مقدس مشهد داشتم، در یكی از بیمارستان ها، كلاس درسی برای كودكان صعب العلاج تشكیل شده بود و معلمانی نیز به صورت داوطلبانه در بیمارستان حضور یافته بودند و به آموزش كودكان بیمار می پرداختند، از آن جا كه براساس تحقیقات صورت گرفته، ایجاد كلاس آموزشی در بیمارستان، تأثیرمثبتی در بهبود بیماری دانش آموزان داشته است، تصمیم گرفتیم این طرح را به صورت ملی در سطح كشور، اجراكنیم .

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، آن را با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مطرح نمودم كه بسیار مورداستقبال ایشان قرار گرفت .

عضوكابینه تدبیر وامید، خاطرنشان كرد: رضایت مندی و شادی اولیای دانش آموزان، دارای بیماری های خاص از ایجاد كلاس آموزشی در بیمارستان مشهد باعث شد تا با عزم بیشتری، این طرح پی گیری شود و در همین راستا، امروز این تفاهم نامه را با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی امضا می كنیم .

وی اظهاركرد: امضای این تفاهم نامه، بین 2 وزارتخانه كه امری خدا پسندانه و خیرخواهانه است را به فال نیك می گیریم و امیدواریم هم چون 4 تفاهم نامه قبلی كه در دولت تدبیر وامید صورت گرفت به نحو احسن اجرایی شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش