تبیان، دستیار زندگی
ترجمه انگلیسی کتاب «گوهر شب چراغ»، زندگی نامه ی داستانی شهید مصطفی مرتجی، فرمانده ی بهداری لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترجمه انگلیسی کتاب «گوهر شب چراغ» روانه بازار شد

ترجمه انگلیسی کتاب «گوهر شب چراغ»، زندگی‌نامه‌ی داستانی شهید مصطفی مرتجی، فرمانده‌ی بهداری لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) منتشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
گوهر شب چراغ

کتاب «گوهر شب چراغ»، زندگی‌نامه‌ داستانی شهید مصطفی مرتجی، فرمانده‌ بهداری لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و مسئول ستاد انتقال مجروحین فرودگاه مهرآباد به قلم «فاطمه دهقان نیری» است.

روایت متناوب کتاب از نوجوانی پدر شهید و خوابی که در آن دوران دیده است، آغاز می‌شود و در فصل‌ بعدی، اولین حضور شهید را در درمانگاه ولیعصر در پی دارد. فصل‌های کتاب یکی در میان به زندگی شخصی شهید و حضور در بیمارستان‌های سپاه و جبهه‌های نبرد اختصاص داده شده است. دوست و هم‌رزم شهید در موقعیت‌های مختلف، بخش‌های مربوط به دوران خدمت شهید در بهداری سپاه، مسئولیت‌هایی که شهید به عهده داشته و روحیات خاص و نحوه‌ مدیریت او را روایت می‌کند و در بخش‌های دیگر با سیر زندگی شهید مصطفی مرتجی، خانواده و نحوه‌ ورودش به سپاه آشنا می‌شویم.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«حاج «مصطفی» با ماشین آمد پیش من و گفت جلوی دژبانی خودت رو نباز، بعد رفت جلوی پنج تا آمبولانس اول راه افتاد، رسیدیم جلوی دژبانی، ماشینش را کناری پارک کرد و پیاده شد. کمی با دژبان خوش‌وبش کرد و همان‌طور که می‌خندید به من اشاره کرد که آمبولانس‌ها رد شوند».

کتاب «گوهر شب چراغ» نوشته فاطمه دهقان نیری و با ترجمه ابراهیم رحمانپور توسط انتشارات 27 بعثت روانه بازار نشر شده است.


منبع: تسنیم