تبیان، دستیار زندگی
ولیعهد عربستان نامه ای را از فرستاده امیر کویت درباره تلاش های اخیر وی برای حل بحران میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو نامه امیر کویت به پادشاه عربستان و رئیس‌جمهوری مصر

ولیعهد عربستان نامه‌ای را از فرستاده امیر کویت درباره تلاش‌های اخیر وی برای حل بحران میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.

بخش سیاست تبیان

نامه امیر کویت

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، این اولین پیام مکتوب خارجی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان آن را به جای ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور دریافت می‌کند. صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در دیدار با محمد بن سلمان در کاخ السلام در جده این نامه را به محمد بن سلمان تحویل داد.

امیر کویت این نامه را خطاب به ملک سلمان نوشته است. خبرگزاری رسمی عربستان محتوای این نامه را فاش نکرده است اما منابع می‌گویند، این نامه درباره تلاش‌های اخیر امیر کویت برای حل بحران میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

در حاشیه تحویل این نامه، وزیر خارجه کویت با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد. از سوی دیگر صباح الخالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت به قاهره رفت تا نامه امیر کویت را به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر تحویل دهد. از زمانی که عربستان، امارات، بحرین و مصر قطر را تحریم کرده‌اند، کویت رهبری تلاش‌ها برای حل این بحران را برعهده گرفته است.


منبع: ایسنا