تبیان، دستیار زندگی
فعالان حقوق بشر و همچنین وزیر سابق دادگستری کانادا، خواستار توقف فروش سلاح به رژیم سرکوبگر عربستان سعودی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالان حقوق بشر کانادا خواستار توقف فروش سلاح به رژیم سعودی شدند

فعالان حقوق بشر و همچنین وزیر سابق دادگستری کانادا، خواستار توقف فروش سلاح به رژیم سرکوبگر عربستان سعودی شدند.

بخش حقوق تبیان

حقوق بشر

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ "ایروین کاتلر" وزیر سابق دادگستری کانادا با ابراز نگرانی از اینکه رژیم عربستان در سرکوب شهروندان خود از تجهیزات و ادوات نظامی ساخت کانادا استفاده کرده است، از مقامات دولت کانادا خواست تا هرچه زودتر فروش این تجهیزات را به رژیم سرکوبگر عربستان متوقف کند.

وی با اشاره به برخی از جنایت‌های عربستان در داخل و خارج از سرزمین خود، افزود: ما نباید دیگر با رژیمی که در نقض های جدی حقوق بشر درگیر است، تعامل کنیم.

فعالان حقوق بشر کانادایی هفته گذشته و پس از انتشار تصاویری از بکار گرفتن سلاح های کانادایی در سرکوب شیعیان شرق عربستان، ضمن ابراز نگرایی از نقض گسترده حقوق بشر توسط شرکت های تجاری کانادا خواستار تحقیق جامع و مستقل در این خصوص شدند.

بر اساس این گزارش و به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش سرکوب شهروندان در برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، درخواست ها از مقامات دولت های غربی جهت توقف صدور مجوز فروش تسلیحات به کشورهای سرکوبگر بالا گرفته است. در همین راستا دولت سوئد قصد دارد تا با تصویب قانونی جدید، فروش هرگونه سلاح به کشورهایی که شهروندان خود را سرکوب می‌کنند، متوقف کند.


منبع: ایسنا