تبیان، دستیار زندگی
ود   حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدار کارآموزان اداره كل قضات روحانی گفت: مسایل معیشتی قضات باید حل شود تا آنها به فکر اخذ رشوه نیافتند.  به گزارش رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار با کا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله نوری همدانی: مشکل مالی قاضی باید حل شود

حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدار کارآموزان اداره كل قضات روحانی گفت: مسایل معیشتی قضات باید حل شود تا آنها به فکر اخذ رشوه نیافتند.

به گزارش رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار با کارآموزان اداره كل قضات روحانی و طرح توانمند سازی هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، که صبح امروز برگزار شد، به قدر و منزلت علم و دانش در اسلام اشاره کرد و گفت: ما با کمبود قاضی مواجه هستیم و ایران با وسعتی که دارد به قاضی زیادی نیازمند است.

وی امر قضا را مهم بر شمرد و با اشاره به روایتی گفت: ثواب یک ساعت نشستن قاضی برای اجرای عدالت در محکمه، از هفتاد سال عبادت بیشتر است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به نامه امیر المومنین حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: قاضی باید فردی فاضل و پر حوصله باشد و ضمن این که تحقیق های خود را کامل انجام می دهد، تحت تأثیر پیشنهادهای تطمیع قرار نگیرد. قاضی هایی که در حل شبهه متخصص و قاطع باشند و بتوانند از راه های غیر معمول به حقیقت دست یابند، بر دیگران اولویت دارند.

وی حکم قاضی را بر حیثیت و جان و مال مردم تأثیر گذار دانست و از مسوولان خواست به مسایل معیشتی قاضیان توجه کنند تا ایشان به خاطر رفع نیاز زندگی، مرتکب رشوه خواری نشوند و بهانه ای به دست ضربه زنندگان به سیستم قضایی ندهند.

این مرجع تقلید گفت: اساتید و هیأت های علمی به خاطر ارتباط مستقیم با دانشجویان وظیفه دارند در عمل به دانشجویان درس اخلاق دهند چون این درس عملی تأثیر بیشتری دارد.