تبیان، دستیار زندگی
مسئول انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه دفتر اصفهان از برگزاری سومین دوره کوتاه تخصصی مدرسه کلام امامیه با موضوع «سلفیه و سلفی گری ایرانی» خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسؤول انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه اصفهان :

دوره کوتاه تخصصی مدرسه کلام امامیه در اصفهان برگزار می‌‌شود

مسئول انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه دفتر اصفهان از برگزاری سومین دوره کوتاه تخصصی مدرسه کلام امامیه با موضوع «سلفیه و سلفی‌‌گری ایرانی» خبر داد.
دوره کوتاه تخصصی مدرسه کلام امامیه در اصفهان برگزار می‌‌شود

مسئول انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه دفتر اصفهان از برگزاری سومین دوره کوتاه تخصصی مدرسه کلام امامیه با موضوع «سلفیه و سلفی‌‌گری ایرانی» خبر داد.محمدحسین منتظری  با اعلام خبر برگزاری سومین دوره مدرسه‌ کلام امامیه از سوی انجمن کلام اسلامی حوزه، گفت: سومین دوره تابستانی مدرسه کلام امامیه با موضوع سلفیه و سلفی‌ گری ایرانی 18 تا 20 مردادماه در اصفهان برگزار می شود.

وی گفت: این دوره برای شرکت و بهره‌مندی استادان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در مباحث کلامی و الهیات، به‌مدت سه روز برنامه‌ریزی شده است و طلاب و دانشجویان سایر استان ها نیز می توانند در این دوره شرکت کنند.

مسؤول انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه دفتر اصفهان در زمینه شرایط نام نویسی در سومین مدرسه تابستانی کلام امامیه اظهار کرد: نام نویسی در این دوره، در دو رده اساتید فلسفه و کلام حوزه و دانشگاه و دانش آموختگان و علاقه مندان به مباحث کلامی و فلسفی صورت می گیرد و برادران و خواهران سطح سه حوزه علمیه و بالاتر و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های مرتبط با مباحث کلامی و فلسفی می‌توانند از این دوره بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌ کارگاهی مدرسه تابستانی کلام امامیه‌ اصفهان به ‌صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 8 تا 19:30 برگزار می شود و شرکت‌ کنندگان با موضوعاتی همانند جریان‌ شناسی سلفی‌ گری از آغاز تا دوران معاصر، مبانی نظری سلفیه از ابن‌ تیمیه تا سلفیان معاصر، آشنا خواهند شد.

منتظری ادامه داد: جریان ‌شناسی سلفی ‌گری ایرانی، مبانی نظری سلفی ‌گری ایرانی؛ عقل گرایی مدرن، شاخصه‌ های فکری سلفی ‌گری ایرانی، کارکردهای اندیشه‌ سلفی ‌گری ایرانی، آسیب ‌شناسی رویکردهای حدیث‌ پژوهی جریان سلفی ‌گری ایرانی با تأکید بر مؤلفه‌ غلو، بازخوانی احادیث کونوا النمرقه الوسطی در پرتو متون اصیل دینی از دیگر موضوعاتی است که در این مدرسه مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی به اساتید این دوره اشاره کرد و گفت: حجج اسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، مدیر عامل بنیاد علمی امامت و مسئول قطب تعمیق ایمان و باور دینی دفتر تبلیغات، محمد مسجدجامعی سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و عضو هیأت علمی دانشکده وزارت امور خارجه، سید مهدی علیزاده موسوی رئیس پژوهشکده حج و زیارت، سید علی ‌رضا حسینی، حدیث پژوه معاصر، صفرعلی جبرئیلی دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جویا جهانبخش پژوهشگر و مصحح نسخ خطی، سید حسن هاشمی معاون مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات و میثم مقدادی پژوهشگر در حوزه سلفی گری ایرانی از اساتید مطرح سومین دوره مدرسه تابستانی کلام امامیه به شمار می روند.

مسؤول انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه دفتر اصفهان با اشاره به زمان و شیوه نام نویسی در سومین دوره مدرسه تابستانی کلام امامیه گفت: علاقه مندان برای شرکت در این دوره از 14 تا 16 مرداد فرصت دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی ekalam.ir  ثبت نام خود را نهایی کنند.

گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در سومین مدرسه تابستان کلام امامیه برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از ساعت 8 تا 14 با شماره ۰۹۱۶۲۰۰۵۲۶۲ تماس گیرند و یا به کانال تلگرامی  @ekalam مراجعه نمایند.

منبع: حوزه نیوز