تبیان، دستیار زندگی
وقتی نام شریف امام_رضا (علیه السلام) را می شنویم، مهمترین وصف یا ویژگی آن حضرت که باید به ذهن ما متبادر شود چیست؟! کار خاص و مأموریت ویژۀ ایشان چه بود؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مأموریت ویژۀ امام رضا(علیه‌السلام) چه بود؟

وقتی نام شریف امام رضا (علیه السلام) را می‌شنویم، مهمترین وصف یا ویژگی آن حضرت که باید به ذهن ما متبادر شود چیست؟! کار خاص و مأموریت ویژۀ ایشان چه بود؟

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

حدیث سلسلة الذهب

امام رضا(علیه السلام) در بین همۀ ائمۀ هدی، صریح‌ترین پیام‌ها دربارۀ امر ولایت و امامت را به مردم منتقل کردند و می‌توان گفت که ایشان «بزرگ فریادگر امامت و ولایت» هستند و در بیان و دعوت به امر ولایت از جهاتی صریح‌ترین امام بودند.

حدیث_سلسلة‌_الذهب سند تاریخی مأموریت ویژۀ امام رضا(علیه السلام) در دعوت مردم به امر امامت است. اینکه فرمود: «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»(عیون اخبارالرضا(ع)/2/135) یعنی هر کسی بگوید «لااله‌الّاالله»، به یک شرط‌هایی از او پذیرفته می‌شود و از عذاب در امان می‌ماند و منِ امام رضا(علیه السلام) از شروط پذیرش آن هستم.

وقتی امام رضا(علیه السلام) فرصت و ظرفیت مختصری برای آشنایی با مفهوم امامت و ولایت را در میان مردم دیدند، بر روی مفاهیمی مثل نماز و روزه و عبادات و اخلاقیات کار نکردند، بلکه سراغ اصل ماجرا رفتند و به اصلی‌ترین مفهوم دینی یعنی «ولایت» پرداختند. نمونۀ برجستۀ آن هم حدیث سلسلة‌الذهب است.

حدیث_سلسلة‌_الذهب سند تاریخی مأموریت ویژۀ امام رضا (علیه السلام) در دعوت مردم به امر امامت است. اینکه فرمود: «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»(عیون اخبارالرضا(ع)/2/135) یعنی هر کسی بگوید «لااله‌الّاالله»، به یک شرط‌ هایی از او پذیرفته می‌شود و از عذاب در امان می‌ماند و منِ امام رضا(علیه السلام) از شروط پذیرش آن هستم.


منبع:
کانال اینستاگرام حجت الاسلام پناهیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.