تبیان، دستیار زندگی
ست مسئول واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: كوثر به معنای سرچشمه بركات فراوان است از این رو كوثر پیامبر(ص) حضرت زهرای مرضیه (س) نیز سرچشمه بركات فراوان برای عالم خلقت بشمار می رود. حجت الاسلام والمسلمین حسن زمانی روز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت زهرای مرضیه (س) واسط فیض الهی برای جهانیان است

مسئول واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: كوثر به معنای سرچشمه بركات فراوان است از این رو كوثر پیامبر(ص) حضرت زهرای مرضیه (س) نیز سرچشمه بركات فراوان برای عالم خلقت بشمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زمانی روز دوشنبه در مراسم تواصی به حق در جمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبری و سازكان حج و زیارت افزود: وساطت در فیض و وساطت در خلقت عالم تنها یكی از بركاتی است كه حضرت زهرا (س) برای همه جهانیان داشته است.

وی خاطرنشان كرد: طبق روایات اسلامی اولین تجلی الهی درجهان نور مقدس حضرت خاتم الانبیاء (ص) و ائمه معصومین (ع) و فاطمه زهرا(س) بوده است و ازشعاع وجودی این بزرگان همه عالم خلق شده است.

سخنران این جلسه تصریح كرد: در احادیث شریف این موضوع كاملا تبیین شده، چنانچه در روایات متعدد نیز عنوان شده كه آسمان ها و زمین از نور حضرت زهرا(س) خلق شده است.

وی تاكید كرد: آسمان ها و زمین در پرتو وجود دخت پیامبر اكرم خلق شده چنانچه هر بخش از كل این عالم وجود هركدام واسط فیضی از بین ائمه معصومین (ع) داشته است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به روایتی از نبی مكرم اسلام (ص) گفت: پیامبراكرم (ص) فرمود من به درجه نبوت رسیده بودم زمانی كه حضرت آدم در میان آب و گل بود.و یا اینكه از زبان حضرت محمد(ص) نقل شده كه فرمودند: اولین نوری كه خداوند در جهان خلق كرد نور من بود.

وی تاكید كرد: همه این احادیث نشانگر این است كه رتبه وجودی این انوار مقدسه قبل از عالم خلقت وجود داشته و همگی واسطه فیض الهی بوده اند و دردعای ندبه نیز می خوانیم كجاست آن آقایی كه سبب اتصال زمین و آسمان است. زیرا بنا به روایت دیگری از پیامبر(ص) اگر حجت الهی در زمین نباشد زمین اهل خودرا در خود فرو می برد.

مسئول واحد اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبری گفت: اولین بركت وجودی كوثر پیامبر ما (ص) آسمان و زمین بود و بركت دیگری كه از ناحیه ایشان آمدهدایت و امامت است.

وی گفت: زهرای اطهر(س) امام بود اگرچه نام مبارك ایشان را در بین امامان دوازده گانه

نمی شمریم اما ایشان از جایگاه هدایت امت اسلامی برخورداراست زیرا كه حضرت زهرا (س) نیز مصداق آیه تطهیر است و همچون علی (ع) نقش موثری در هدایت مردم داشته است.

حجت الاسلام زمانی تاكید كرد: علاوه براین، یازده امام معصوم (ع) و یازده خورشید تابناك كه بیشترین سهم را در هدایت جامعه داشته اند از دامن زهرا اطهر(س) برخاسته اند.

وی گفت: این جریان هدایتی تنها به ائمه اطهار(س) خاتمه پیدا نمی كند زیرا كه بسیاری از نهضت های هدایتی در تاریخ بوسیله ذریه و فرزندان زهرای اطهر (س) رهبری شده اند همچنان كه این انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نیز از بركات كوثر نبوت شكل گرفته است.

حجت الاسلام زمانی گفت: حضرت زهرا (س) در زمان حیات و زندگانی ارزشمند خود منشاء بركات فراوانی برای امت رسول خدا بوده و پس از شهادت نیز امروز برای بسیاری از انسان ها منشاء خیر و واسط الطاف الهی شده است.

مراسم تواصی به حق هرهفته دوشنبه ها بین نمازظهر و عصر در نمازخانه سازمان حج و زیارت برگزار می شود