تبیان، دستیار زندگی
حضور دو بازیکن سرشناس تیم ملی فوتبال ایران در قالب تیم باشگاهی شان در یونان مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی گمانه های بسیاری را درخصوص سرنوشت آنها در تیم ملی فوتبال به وجود آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محکوم یا تبرئه؟

حضور دو بازیکن سرشناس تیم‌ملی فوتبال ایران در قالب تیم باشگاهی‌شان در یونان مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی گمانه‌های بسیاری را درخصوص سرنوشت آنها در تیم‌ملی فوتبال به وجود آورد.

بخش ورزش تبیان
محکوم یا تبرئه؟

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری دنیای اقتصاد، بسیاری از نهاد‌های رسمی ورزش از جمله وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این اقدام آنها را محکوم کردند که همین واکنش‌ها احتمال محرومیت این دو بازیکن از تیم‌ملی را هم افزایش داد. حتی یکی از روزنامه‌های ورزشی از اطمینان تاج به رئیس بسیج ورزش کشور برای برخورد با آنها خبر داد؛ اتفاقی که درگذشته مصداق و مثال کم داشت و عموما ورزشکاران در قالب رشته‌های فردی از مواجهه با ورزشکاران این رژیم سرباز می‌زدند و کسی نمی‌دانست تکلیف آنها که تحت قرارداد با یک باشگاه خارجی و در قالب یک ورزش تیمی هستند، چیست؟ خصوصا که سرپیچی از خواست تیم به معنی محرومیت از تیم باشگاهی و بلاتکلیفی در سال جام‌جهانی برای این دو بازیکن بود. شاید به همین دلیل و شرایط بغرنج ایشان اکثر ستاره‌های فوتبال کشور از جمله بزرگانی مثل علی کریمی از آنها دفاع کردند و اطمینان دادند که آنها به‌رغم میل باطنی مجبور به حضور در این بازی شدند. البته بودند دیگرانی هم که این تصمیم را پا گذاشتن روی آرمان‌های نظام دانسته و خواستار اشد مجازات شدند.

بازی آقایان شجاعی و حاج‌صفی دو بازیکن ایرانی تیم باشگاهی یونانی در مقابل تیم باشگاهی اشغالگران فلسطین قابل توجیه نیست باید مانند آقای علیرضا جهانبخش در سال گذشته که در بازی رفت و برگشت حاضر نشد، عمل می‌کردند. هر دو ملی‌پوش خوب ما هستند. خوب است قول بدهند که تکرار نمی‌کنند تا غائله ختم شود.

اما هاشمی‌طبا، رئیس سابق دستگاه ورزش کشور به یک خلأ قانونی در این زمینه اشاره دارد و از فدراسیون می‌خواهد واکنش قهری نشان ندهد: «ما نباید موضوع را دولتی کنیم، چراکه ورزشکاران ما به‌خاطر شرافتشان با رژیم غاصب صهیونیست بازی نمی‌کنند. از طرفی قانونی هم نداریم که به ورزشکار ایران بگوید نباید مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان برود بنابراین فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال نباید در این خصوص عکس‌العمل خاصی داشته باشد چراکه ممکن است دخالت دولت مطرح شده و فدراسیون فوتبال محروم شود.» پیشنهاد او قراردادن بندی در قرارداد بازیکنان با باشگاه‌های خارجی است که آنها در صورت برخورد با تیم‌هایی از رژیم صهیونیستی در آن بازی به میدان نروند. پیشنهادی عجیب که معلوم نیست در دنیای حرفه‌ای فوتبال باشگاهی به آن تن خواهد داد یا نه؛

«باید قبل از وقوع اتفاق این موضوع را پیش‌بینی می‌کردند. وقتی قرارداد براساس نظرات طرف مقابل نوشته می‌‌شود چنین اتفاقی رخ می‌دهد. همین که مردم این موضوع را تقبیح کردند کافی است و فدراسیون بهتر است عکس‌العملی نشان ندهد.» اما جالب است بدانید حجت‌الاسلام علیپور، رئیس کمیته صیانت از فوتبال حرفه‌ای از تشکیل کارگروهی برای بررسی این ماجرا پیش از وقوع خبر داده و اینکه قرار بر این شده بود که ضرر و زیان حاصل از بازی نکردن آنها مقابل تیم مکابی اسرائیل درقالب یک دستگاه آپارتمان به ارزش 800 میلیون تومان به آنها پرداخت شود تا نگرانی‌ درخصوص جنبه مالی ضرر حاصل از اخراج احتمالی از تیم باشگاهی‌شان وجود نداشته باشد. به هر شکل باید تا اولین اردو و فراخوان تیم‌ملی توسط کی‌روش صبر کرد تا مشخص شود فشارها برای محرومیت آنها به کشیده شدن قلم قرمز روی نامشان منجر خواهد شد یا نه؟

علی مطهری: عذرخواهی کنند تمام شود

علی مطهری، نماینده سرشناس مجلس هم نسبت به بازی شجاعی و حاج‌صفی مقابل تیم مکابی واکنش داد. او در صفحه شخصی‌اش نوشت: «بازی آقایان شجاعی و حاج‌صفی دو بازیکن ایرانی تیم باشگاهی یونانی در مقابل تیم باشگاهی اشغالگران فلسطین قابل توجیه نیست باید مانند آقای علیرضا جهانبخش در سال گذشته که در بازی رفت و برگشت حاضر نشد، عمل می‌کردند. هر دو ملی‌پوش خوب ما هستند. خوب است قول بدهند که تکرار نمی‌کنند تا غائله ختم شود.» حالا توپ در زمین آنهاست تا با یک عذرخواهی رسمی به گفته مطهری راه را برای ختم غائله باز نگه دارند تا تیم‌ملی ایران هم در مسابقات مهم جام‌جهانی دو ستاره با ارزش خود را از دست ندهد.


منبع: خبرگزاری دنیای اقتصاد