تبیان، دستیار زندگی
رییس جمهور در دیدار وزیر فرهنگ و ارتباطات سنگال اظهار داشت: ایران علاقمند به گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی و افزایش همکاری ها با سنگال است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علاقمند به گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی با سنگال هستیم

رییس جمهور در دیدار وزیر فرهنگ و ارتباطات سنگال اظهار داشت: ایران علاقمند به گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی و افزایش همکاری‌ها با سنگال است.

بخش سیاست تبیان

رییس جمهور در دیدار وزیر فرهنگ سنگال

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه  در این دیدار سنگال را کشوری مهم در غرب آفریقا و دوست جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: در سال‌های گذشته ملاقات‌های مفید و سازنده‌ای با رییس جمهور سنگال انجام شده و روابط ما همواره خوب بوده است.

روحانی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم می‌تواند هدفی مشترک بین تهران و داکار باشد، اظهار داشت: اینکه می‌بینیم تروریسم در منطقه ما و در آفریقا فعال است و حتی توانسته افکار برخی جوانان را جذب کند، نشانه این است که در کار فرهنگی کوتاهی شده است. کشورهایی مثل ایران و سنگال با برخورداری از سابقه طولانی فرهنگی و اسلامی می‌توانند در ترویج اسلام رحمانی و مقابله با تفکرات افراطی که نسبت واقعی با اسلام نداشته اما همواره در طول تاریخ برای مسلمانان مشکل‌آفرینی کرده، اقدامات مؤثری انجام دهند.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: ایران و سنگال با توجه به نزدیکی نظراتشان در موضوعات بین‌المللی می‌توانند در مجامع بین‌المللی همفکری و همکاری بیشتری داشته باشند. روحانی توسعه مناسبات فرهنگی و هنری و همچنین همکاری در حوزه کتاب و حفظ نسخ تاریخی را از جمله محورهای همکاری دو کشور اعلام کرد.

"انجای" وزیر فرهنگ و ارتباطات سنگال نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رییس جمهور کشورش، گفت که سنگال اهمیت خاصی برای روابط خود با ایران قایل است و علاقمندیم روابط‌مان را در همه عرصه‌ها بویژه در زمینه‌های فرهنگی و هنری با ایران گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارتباطات سنگال اظهار داشت: جنابعالی در مراسم تحلیف سخنرانی بسیار خوبی داشتید و نکات کلیدی را درباره اهمیت امنیت و مبارزه با افراط‌گرایی بیان کردید.

وی تصریح کرد: سنگال دروازه ورود اسلام به غرب آفریقاست و آثار ارزشمند اسلامی مثل مساجد کهن و نسخ خطی قدیمی در این کشور، می‌تواند زمینه‌ای برای تعاملات فرهنگی و هنری بین ایران و سنگال باشد.


منبع: ایسنا