تبیان، دستیار زندگی
محمد جواد ظریف صبح روز دوشنبه در ادامه دیدارهایش با مقامات شرکت کننده در تحلیف رییس جمهوری با رئیس مجلس ملی ماداگاسگار و معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه کنگو دیدار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار ظریف با همتای کنگویی خود و رییس مجلس ماداگاسکار

محمد جواد ظریف صبح روز دوشنبه در ادامه دیدارهایش با مقامات شرکت‌کننده در تحلیف رییس‌جمهوری با رئیس مجلس ملی ماداگاسگار و معاون نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه کنگو دیدار کرد.

بخش سیاست تبیان

دیدار ظریف با همتای کنگویی خود

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، ژان ماکس راکو تامانجی رئیس مجلس ملی ماداگاسگار که به مناسبت تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان در ایران به سر می‌برد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. رئیس مجلس ملی ماداگاسکار با ابراز خرسندی از شرکت در مراسم تحلیف، انتخاب مجدد جناب روحانی به عنوان رئیس‌جمهور را تبریک و اظهار کرد: با وجود مانع‌تراشی برخی از کشورها، استقبال بسیار خوبی توسط کشورها از مراسم تحلیف شد.

ظریف اظهار کرد: ایران برای ماداگاسگار اهمیت زیادی قائل است. به دلیل تحریم‌ها ما با تکیه بر امکانات داخلی و نیروهای بومی کشور خودمان را ساختیم، بنا بر این آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی و حمایت از یکدیگر در سطح بین‌المللی با ماداگاسگار همکاری داشته باشم.

رئیس مجلس ماداگاسگار هم‌چنین پیام مکتوب رئیس‌جمهور ماداگاسکار به عنوان دکتر روحانی و پیام وزیر امور خارجه کشورش خطاب به دکتر ظریف را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کرد. وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین با لئوناردو شی اکیتندو، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کنگو دیدار کرد.

رئیس مجلس ماداگاسگار هم‌چنین پیام مکتوب رئیس‌جمهور ماداگاسکار به عنوان دکتر روحانی و پیام وزیر امور خارجه کشورش خطاب به دکتر ظریف را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کرد. وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین با لئوناردو شی اکیتندو، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کنگو دیدار کرد. معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کنگو با اشاره به روابط خوب دو کشور به همکاری در سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ما همیشه مخالف تحریم علیه کشورها هستیم و در طول مذاکرات برجام نیز از مواضع بر حق جمهوری اسلامی ایران حمایت کردیم. کنگو علاقمند است با ایران مناسبات خود را در ابعاد مختلف به ویژه در زمینه‌های انرژی، ساخت بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی، بهداشت، جاده‌سازی، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری ایران در کینشازا و بازسازی ساختمان‌های دولتی  و مشارکت در طرح‌های شهرسازی را افزایش دهد.

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کنگو از ظریف برای دیدار از کشورش دعوت به عمل آورد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان از حمایت کنگو از ایران در سازمان‌های بین‌المللی قدردانی و بر توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، نیرو (تولید برق)، بهداشت و تولید دارو، جاده‌سازی، نمایشگاه‌های تجاری، علمی، تکنولوژی، صدور خدمات فنی و تکنولوژی و سایر زمینه‌های مورد علاقه دو طرف تاکید کرد.

منبع: ایسنا