تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: قهرمانی جوانان فرنگی کار در پیکارهای جهانی فنلاند ما را برای حضور موفق در المپیک 2020 توکیو امیدوار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضو شورای فنی کشتی فرنگی: برای المپیک 2020 امیدوار شدیم

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: قهرمانی جوانان فرنگی کار در پیکارهای جهانی فنلاند ما را برای حضور موفق در المپیک 2020 توکیو امیدوار کرد.

بخش ورزش تبیان

کشتی فرنگی

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا؛ «رحیم علی آبادی» افزود: قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با برنامه ریزی دقیق کادر فنی و تمرینات منظم ملی پوشان به دست آمد. وی نفرات حاضر در تیم کشتی فرنگی جوانان را از کشتی گیران استثنایی ایران دانست و خاطر نشان کرد: جای امیدواری است که همین کشتی گیران بتوانند در بازی های المپیک 2020 توکیو برای کشورمان مدال آوری کنند.

دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ ادامه داد: نمایندگان کشورمان در فنلاند جسورانه کشتی گرفتند و از آنهایی که انتظار می رفت نیز کشتی های قابل قبولی را دیدیم و این موفقیت جز با نظارت کادر فنی و برنامه های آنان به دست نیامده است و از سوی دیگر مربیان کادر فنی از رده نوجوانان با آنها همراه بودند و آشنایی کاملی از فرنگی کاران دارند.

وی بیان داشت: کشتی در رده های سنی پایه به دلیل تغییر سن در هر سال بسیار حساس است و با برنامه ریزی باید آنها را حفظ و نگهداری کرد تا بتوانند در رده سنی بزرگسالان نیز برای کشورمان مدال آوری کنند.

دارنده مدال نقره و برنز پیکارهای قهرمانی جهان ادامه داد: برگزاری مسابقات انتخابی از موضوعاتی است که در سال های اخیر سبب شده تا استعدادهای زیادی به کشتی کشورمان معرفی شود به طوری که در همین رده سنی جوانان همین الان می توانیم سه تیم ملی داشته باشته باشیم و اینکه کشتی گیری به واسطه داشتن مدال های جهانی و المپیک نمی خواهد در مسابقات انتخابی شرکت کند، روال درستی نیست و امیدواریم در سال های آینده کسانی که مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند به مسابقات انتخابی احترام بگذارند و در آن حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه حدود 15 روز دیگر پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال 2017 جهان در پاریس آغاز می شود خاطر نشان کرد: از بزرگانی چون حمید سوریان انتظار داریم در این برهه از زمان در اردوی تیم ملی حاضر شود و موجب دلگرمی و انگیزه برای فرنگی کاران جوان اعزامی به این مسابقات شود. ما اگر عزت و احترامی در بین مردم داریم به واسطه ورزش است.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان روزهای 14 و 15 مرداد در شهر تامپره کشور فنلاند برگزار شد و تیم ایران با سه مدال طلای پویا دادمرز، کرامت عبدولی و امین کاویانی نژاد در وزن های 50، 60 و 66 کیلوگرم، یک مدال نقره آرمان علیزاده در وزن 84 کیلوگرم و یک مدال برنز امین میرزازاده در وزن 120 کیلوگرم و با کسب 58 امتیاز برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

پس از تیم ایران تیم روسیه با 53 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و ترکیه با 38 امتیاز سوم شد.


منبع: ایرنا