تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 8 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور فعال هستند و در آزمون امروز از میان 4 هزار شرکت کننده، 1280 نفر به جمع آنها اضافه خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت 8 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون 8 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور فعال هستند و در آزمون امروز از میان 4 هزار شرکت کننده، 1280 نفر به جمع آنها اضافه خواهند شد.

بخش اجتماعی تبیان

نورعلی عباسپور

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری فارس؛ نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده اظهار داشت: در راستای سند تحول بنیادین، توانمندسازی خانواده‌ها برای تربیت درست فرزندانشان در دستور کار ما قرار دارد و به همین منظور به دنبال افزایش کادر متخصص خود در حوزه مدرسان آموزش خانواده هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون حدود 8 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور فعال هستند و از میان 4 هزار شرکت‌کننده آزمون جذب مدرسان که امروز برگزار شد، 1280 مدرس را جذب خواهیم کرد.

عباسپور ادامه داد: افراد شرکت‌کننده در آزمون، محدودیت رشته ندارند و از نیروهای رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و وزارت علوم هستند که حداقل 30 ساله هستند. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره‌ای نسبت به جذب مدرسان آموزش خانواده غفلت شد، گفت: این آزمون دومین دوره است که ما برگزار می‌کنیم؛ زمانی 15 هزار مدرس فعال داشتیم که بعد از مدتی به سن بازنشستگی رسیدند و تا سال‌ها فکری برای جذب دوباره صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: افرادی که 60 درصد سؤالات آزمون را صحیح پاسخ دهند به مرحله مصاحبه معرفی می‌شوند و نهایتاً پس از گذراندن دوره‌ای به عنوان مدرس آموزش خانواده به کار مشغول می‌شوند.

عباسپور با بیان اینکه سالانه حداقل یکبار آموزش خانواده در هر مدرسه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در برخی مناطق در صورت لزوم این کلاس‌ها بیش از یکبار برگزار می‌شود. مدیر کل انجمن اولیا و مربیان در خصوص آموزش سالانه مدرسان آموزش خانواده بیان داشت: مدرسان سالانه حداقل 16 ساعت در دوره‌های آموزشی برای روزآمد کردن دانش شرکت می‌کنند.


منبع: خبرگزاری فارس