تبیان، دستیار زندگی
مشاور و فرستاده ویژه رئیس جمهور مغولستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت از ظریف برای سفر به آنگولا

مشاور و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور مغولستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

بخش سیاست تبیان

دعوت از ظریف برای سفر به آنگولا

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با لوندونگ پاوسون مشاور و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور مغولستان دیدار کرد. فرستاده ویژه رئیس‌جمهور مغولستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان گفت: علاقمند هستیم با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌هاب مختلف از جمله مناسبات سیاسی، کشاورزی، حمل و نقل، فرهنگی و دانشگاهی همکاری داشته باشیم. ظریف با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، بر افزایش همکاری‌های فرهنگی و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

در ادامه ظریف همکاری بین شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور و همچنین همکاری در رابطه با تکنولوژی، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، تعاملات بانکی، نفت و گاز را مورد تاکید قرار داد.

هم‌چنین محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با هیات حماس که به مناسبت مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد، دیدار و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مقاومت تاکید کرد و افزود: موضع جمهوری اسلامی در خصوص فلسطین اصولی و غیر قابل تغییر است. هیات حماس نیز  از مواضع اصولی ایران در خصوص فلسطین و مقاومت تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه دیدارهای ظریف با میهمانان مراسم تحلیف رییس‌جمهوری، جرج چیکوتی وزیر امور خارجه آنگولا با ظریف دیدار و ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و مراسم تحلیف گفت: ما همواره علاقمند هستیم که مناسبات دو جانبه را افزایش دهیم و اولین مرتبه است که به تهران سفر می‌کنم و از پیشرفت‌های ایران شگفت‌زده شدم.

ظریف نیز در این دیدار گفت: تلاش خواهیم کرد روابط دو جانبه را افزایش دهیم. آمادگی داریم در زمینه‌های اقتصادی، داروسازی، تکنولوژی همکاری‌ها را افزایش دهیم. لازم است تا همکارهای بانکی تقویت شود تا بتوانیم همکاری‌های اقتصادی را تحرک بخشیم. هم‌چنین زمینه‌های مهمی در بخش‌های مهندسی و فنی برای همکاری وجود دارد.

وزیر خارجه آنگولا نیز از محمد جواد ظریف برای دیدار از کشورش دعوت به عمل آورد.


منبع: ایسنا