تبیان، دستیار زندگی
حمیدرضا پگاه با بازی در گیله وا به سال 1297 بازمی گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمیدرضا پگاه با نقشی تاریخی به تلویزیون می‌آید

حمیدرضا پگاه با بازی در "گیله وا " به سال 1297 بازمی‌گردد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
حمید رضا پگاه

حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون این روزها مشغول بازی در یک اثر تاریخی است.او  درباره فعالیت‌هایش گفت: مشغول بازی در سریال "گیله‌وا" به کارگردانی آقای عاشوری هستم. یک سریال تاریخی که در آن نقش محمود خان یکی از یاران میرزا کوچک خان جنگلی را بازی می‌کنم.

بازیگر سریال "آوای باران " ادامه داد: سریال در رابطه با 100 سال قبل و حوادث تاریخی سال 1297 در گیلان است که جنبش‌های تاریخی در آن زمان شکل گرفت. یک سریال درام است که زندگی عاطفی مردم را نشان می‌دهد و در یک بستر تاریخی زندگی عادی مردم روایت می‌شود.

پگاه درباره تحقیق درباره این شخصیت و چگونگی ایفای آن اظهار کرد: از آنجایی‌ که داستان مستند نیست، این شخصیت هم مستند نیست و خیلی کلی به دوران میرزا کوچک خان می‌پردازد و مرجع من هم برای ایفای این نقش خود فیلم‌نامه بود. بعد از سریال "تفنگ سرپر " دیگر در سریال تاریخی ایفای نقش نکردم و این سریال نیز تقریباً مربوط به همان دوران است و فکر می‌کنم کار خوبی شود، امیدوارم که در زمان پخش نیز مخاطب از دیدن آن لذت ببرد و راضی باشد.

گیله وا

بازیگر "شبانه " درباره ازسرگیری دوباره تولیدات تلویزیون بیان کرد: در این چند سال اخیر که تولیدات تلویزیون کاهش یافت به دلیل بی‌پولی بود و همچنان نیز تولیدات نسبت به قبل کم است و مسئله اصلی نیز همان موضوع اقتصادی است که باعث شده راندمان تولیدات سیما پایین بیاید. مشکل ما مشکل مدیریت نیست بلکه مشکل بی‌پولی است که گریبان تلویزیون را گرفت و موجب شد تولیدات به لحاظ کمی و کیفی کاهش پیدا کنند.

پگاه که در نقش دامون در سریال "عاشقانه" ایفای نقش کرده است، درباره این سریال گفت: حضور در "عاشقانه" برای من تجربه به‌حساب نمی‌آید چرا که نقش کمی بود و شاید جزو کارهایم نباشد. از ابتدا قرار بود نقش دامون در این سریال کامل باشد و نقش تأثیرگذاری بود، اما به دلیل نبود فیلمنامه رفته‌رفته این نقش کوتاه شد و تنها در چند قسمت کوتاه نشان داده شد.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود نیز اظهار کرد: مینی سریال "دیگری" به کارگردانی خانم مرجان اشرفی زاده را به اتمام رساندم که این روزها در مرحله پس از تولید قرار دارد، یک سریال 6 قسمتی با موضوعی خانوادگی است. فیلم سینمایی "رقص‌پا" کار مزدک میر عابدینی و "گیلدا" ساخته امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی را نیز آماده پخش دارم که "رقص‌پا " قرار است در شهریورماه اکران شود.

منبع: هنر آنلاین