تبیان، دستیار زندگی
رد  سید علی الامین مفتی جنوب لبنان، گسترش فتنه های مذهبی و قومی در عراق را امری بسیار خطرناک برای جهان اسلام توصیف وتاکید کرد: نگذارید درگیریهای مذهبی و طائفه ای در عراق گسترش یابد که در این صورت نه تنها عراق، بلکه ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مفتی جنوب لبنان: نگذارید اختلاف شیعه وسنی در عراق شکل بگیرد

سید علی الامین مفتی جنوب لبنان، گسترش فتنه های مذهبی و قومی در عراق را امری بسیار خطرناک برای جهان اسلام توصیف وتاکید کرد: نگذارید درگیریهای مذهبی و طائفه ای در عراق گسترش یابد که در این صورت نه تنها عراق، بلکه تمامی کشورهای اسلامی از آن ضربه خواهند خورد.

به گزارش رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، این شخصیت سرشناس اهل تسنن در لبنان تاکید کرد: اگر جلوی اختلافات و درگیریهای مذهبی را درعراق نگیریم آتش آن دامان تمام کشورهایی را که در آن شیعه و سنی حضور دارند میگیرد.

وی افزود: درگیریهای مذهبی، آینده عراق را تیره و تار می‌کند و همه چیز را در این کشور از بین می برد، لذا باید برای آن چاره‌ای جدی اندیشید.

مفتی مناطق صور و جبل عامل در لبنان تاکید کرد: علما و شخصیتهای مذهبی شیعه وسنی درعراق و دیگر کشورهای اسلامی، باید برای حل مشکلات کنونی عراق چاره‌ای بیندیشند و اجازه ندهند دشمنان اسلام از این وضعیت سوء استفاده کنند.